• Mandyyy

Mensvärk i vecka 35?Förvärkar?

Hej! :)

Jag har sedan igår känt en stark "mensvärk" . I mellan åt "hugger" det liksom till där nere.
    Är det förvärkar jag känner?

Jag minns inte att jag hade det med min första. Eller jo, men det var dygnet innan han kom ut.
    Då även slemproppen hade lossnat.

Just nu gör det inte lika ont, utan mer som molvärk. Det blir värre vid ansträngning.
    Sammandragningar har ju en hel del. Men denna mensvärken är något nytt.
    Så, är det bara förvärkar?
    Ska jag bara ta det lugnt och se vad som händer?

Tack för svar Hjärta
  • Svar på tråden Mensvärk i vecka 35?Förvärkar?
  • zizuna

Jag har samma molnande känsla nere i magen ich tryck mot blybena. Vet ej om det är att han håller på fixerar sig eller borrar sig mer neråt. Men vad jag vet så sammandragning kan du gå igenom utan att behöva stanna upp och den drar från ryggen/svanken framåt och hela magen blir hård och tryck neråt. Men en riktig värk så är det samma fast då stannar hela du upp för den är mer smärtsam och intensiv. Men nått andra orsaker kan jag ej komma på fast jag väntar min 4e. Men man glömmer och söker hela tiden efter alla täcken och känner extra efter nu mot slutet för man vill ju bara få detta över :)

Borde kanske bara njuta av dagarna med sin mage som snart är minne blått. Men det är svårt föe jag kan ej släppa tanken iaf och bara njuta. Längtar ju ihjäl mig!!

• Mandyyy
    zizuna skrev 2014-02-04 21:39:32 följande:
    Jag har samma molnande känsla nere i magen ich tryck mot blybena. Vet ej om det är att han håller på fixerar sig eller borrar sig mer neråt. Men vad jag vet så sammandragning kan du gå igenom utan att behöva stanna upp och den drar från ryggen/svanken framåt och hela magen blir hård och tryck neråt. Men en riktig värk så är det samma fast då stannar hela du upp för den är mer smärtsam och intensiv. Men nått andra orsaker kan jag ej komma på fast jag väntar min 4e. Men man glömmer och söker hela tiden efter alla täcken och känner extra efter nu mot slutet för man vill ju bara få detta över :)

Borde kanske bara njuta av dagarna med sin mage som snart är minne blått. Men det är svårt föe jag kan ej släppa tanken iaf och bara njuta. Längtar ju ihjäl mig!!

Tack för svar.

Precis, molvärk och tryck känsla. Dock gör det riktigt ont i mellan åt. Kanske är att våra små fixerar sig:) ska kolla med BM på torsdag.

Ja man vill ju så gärna träffa sin lille bebis!
  • MarinaT

Jag är i v 34 och kände med så i flera dagar i rad. Min BM sa att omföderskor oftast har mer sammandragningar vilket jag hade denna gången. Men den molandevärken kan även vara att barnen trycker ner med huvudet... Första gången gick jag över tiden denna gången har jag inte lust med det vill att lillebrorn ska komma tidigare

• Mami07

Jag har precis lika och har haft så några veckor nu. Är i vecka 35 nu jag med. Det är värre och började tidigare den här gången än vad det gjort med dom andra två.. Går runt med molvärk i princip hela tiden, vilket inte är så kul precis. Men vad gör man inte

• Mandyyy

Tack för era svar! :) Låter som det är rätt normalt då:) Sega sista veckor...:)

• zizuna

Fruktansvärt sega!!

Va på TUL idag och nu vägde han ca 2700g och endast -1,9% under mitten kurvan så han har hunnit ikapp nu ;) 31 dagar kvat..suck

• zizuna

Hade väldigt mycket malande idag både i magen och ryggen. Samt toa besök 4ggr illamående men kan ju vara för man är så trött och sömnbrist. Usch att man ska känna efter varenda liten sak och direkt bli klarvaken.

• zizuna

Maler på både magen och ryggen slem då då vid toa besöken. Så jag bara längtar efter det riktiga signalen nu. Har 26 dagar kvar

• Mandyyy
    Miikkiis skrev 2014-02-10 18:17:41 följande:
    Är i v 36+1
    Har också som "mensvärk och haft sedan en vecka tillbaka dagligen. Mindre skönt men bara att utstå, snart är våra mirakel här :)

Www.mikkiis.vimedbarn.se
    Ja det 'är mindre skönt!
    Men som du sa, snart så! :)

• majsa88

hur menar ni med mensvärk? är i vecka 32+5 . och sedan igår har jag börjat få en ihållig ordentlig vass mensvärk långt ner i magen, där vår livmoder låg tidigare haha, alltså typ där urinblåsan ligger, o det fortsätter ner mot ljumskarna. smärtan håller i sig som kraftigast i ungefär 1 minut, sen släpper det försiktigt men gör fortfarande ont i ungefär 15 min. har haft så 3 gånger idag.

vad kan det vara? känner ni igen er?

Svar på tråden Mensvärk i vecka 35?Förvärkar?