Vi är oense om barnet sömnrutiner - akut hjälp!!!
Hej . Jag och min sambo är oense om hur vi ska lösa våran lilla tjejs insomningsvåritheter , behöver lite råd och tips från er om hur vi ska läsa detta , här kommer lite om hur vi hittills har gjort I början ammades hon alltid till sömns , fungerade jätte bra till jag till slut blev en levande napp och var tvungen att amma hela natten vilket gav mig ömma bröst och en öm kropp och självklart för lite sömn . Hon har samsovit hos oss nästan hela tiden ibland i egen säng . Då hon sov sämre och vaknade när vi la oss bestämde vi oss för att testa eget rum . Hon ammades i famnen och somnade och sov ett par timmar , av lathet så kom hon in och sov vidare hos oss och amades då till sömns . Nu sover hon i eget rum och egen säng och det fungerar (tills för 2 dagar sen) . Då vaggar pappan henne till sömns i famnen och har kunnat lägga ner henne och hon sover vidare . Håller på att fasa ut amningen sen en tid då jag jobbar lite extra ibland . Inga problem där utan hon är nöjd med mat och gröt som hon får istället . I förrgår så ville hon inte somna utan somnade i pappas famn och la han ner henne började hon skrika , likadant igår så tillslut gav han upp . Jag testade , men sen vi bestämt att hon inte ska ammas till sömns så vill inte slappna av i famnen hos mig . Efter 2,5 timmar skrikande m vaggande och vankande la vi henne i vagnen och hon somnade direkt och sov dör i 3 timmar . Virrigt inlägg jag vet , men nu till det stora problemet . Sambon vill köra de här hemska metoderna som finns , 5 minuter och sånt , inte min grej!! Han påstår att hon kommer blir bortskämd om vi ska vagga henne till sömns hela tiden , jag tror intr det . Jag vill att min dotter ska bli trygg och veta att vi finns dör för henne . Nu behöver jag er hjälp vad kan man göra och hur ska man göra ? Tänker inte låta henne amma då vi idag klarat oss utan det till och med vid insomningingen . Hon är närmare 9 månaders ålder .
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-04 15:53
Skriver från ipaden därför det inte är styckindelat , fungerat tydligen inte ? Och en del stavfel , sry!!!