• Anonym (Tudan)

Lyckan blev kortvarig

Två veckor sen mens.
    Tog två test för att bekräfta graviditet, sedan tog det inte lång tid innan jag fick skynda mig in på gynakuten.

Väl där såg de inte ens ett embryo...
    Jag såg min sambos min.. så ledsen..

Nu ligger jag hemma här i enorma smärtor..som mensvärk x 100...
    Rädd och ledsen och orolig att jag aldrig kommer att bli mamma...

• Svar på tråden Lyckan blev kortvarig
  • Anonym (P)

Det händer så många. Hänt mig också.

• Anonym (Tudan)
    Anonym (P) skrev 2014-02-04 11:45:43 följande:
    Det händer så många. Hänt mig också.
    Har hört vänner som har drabbats också..
    Hoppas att oturen vänder..
  • Anonym (Jag med)

Samma här. Bara några dagar efter positivt test började jag blöda och nu väntar jag på att det ska ta slut :/ fan.

kram till dig

• Anonym (HMR)

Beklagar ditt missfall! Vi är många som har gått igenom det, det är jättetufft. Ta hand om dig.

• Anonym (Tudan)
    Anonym (Jag med) skrev 2014-02-04 15:35:53 följande:
    Samma här. Bara några dagar efter positivt test började jag blöda och nu väntar jag på att det ska ta slut :/ fan.

kram till dig
    Åh precis som här då: bara dagar efter positivt.
    Har du åkt in och kollat?
    Finns här om du vill dela med nån i samma sits..
  • Anonym (Tudan)
    Anonym (HMR) skrev 2014-02-04 17:18:23 följande:
    Beklagar ditt missfall! Vi är många som har gått igenom det, det är jättetufft. Ta hand om dig.
    Tack för stödet! <3
    Det verkar vara oerhört vanligt? Lider med alla som drabbas... Man är inte alltid beredd..

Frågan är om man ska låta kroppen vara nu ett tag, innan man gör nya försök..
    Är rädd att det ska komma en störtflod, för hittills har blödningen varit sparsam.
    Har troligtvis hypotyreos som påverkar..
  • Anonym (Fia)

Har varit med om två MA och har efter det fått två friska barn och har tredje på väg. Är 35+ också. Tappa inte hoppet!

• Anonym (Tudan)
    Anonym (Fia) skrev 2014-02-04 17:30:20 följande:
    Har varit med om två MA och har efter det fått två friska barn och har tredje på väg. Är 35+ också. Tappa inte hoppet!
    Tack, vilket inspirerande och peppande inlägg :)
    Hoppas, hoppas! :)
    Hur gamla är barnen?
  • Anonym (Jag med)
    Anonym (Tudan) skrev 2014-02-04 17:21:20 följande:
    Åh precis som här då: bara dagar efter positivt.
    Har du åkt in och kollat?
    Finns här om du vill dela med nån i samma sits..

Nej, tänkte ringa i morgon och kolla vilka råd som ges. Har googlat runt lite och det verkar som att man mest blir rekommenderad att vänta ut det hemma när det är ett såpass tidigt missfall.

Trodde inte riktigt att det skulle blöda så mycket som det gör... :(

Hur går det för dig? Vad sa dom till dig på gynakuten?

• mimmih
    Anonym (Tudan) skrev 2014-02-04 17:24:40 följande:
    Tack för stödet! <3
    Det verkar vara oerhört vanligt? Lider med alla som drabbas... Man är inte alltid beredd..

Frågan är om man ska låta kroppen vara nu ett tag, innan man gör nya försök..
    Är rädd att det ska komma en störtflod, för hittills har blödningen varit sparsam.
    Har troligtvis hypotyreos som påverkar..
    Ja, det är väl typ en av fem graviditeter som slutar med missfall, men det gör det tyvärr inte lättare när man är mitt i det. Hade jag varit som du, hade jag avvaktat någon vecka med att tänka på när ni vill försöka igen. Så fort jag hade blött klart, kände jag med säkerhet att vi vill försöka meddetsamma igen. Men innan dess, försök att fokusera på att ta dig igenom missfallet.
Svar på tråden Lyckan blev kortvarig