• Duckan

Blir galen på min 6 - åring. ..

Vi har samma problem hemma, men även på morgnarna. Eftersom hon somnar ganska sent (hon är inte trött hur tidigt som helst så läggdags börjar 20.00 somnar allt mellan 20.30-21.30) så är hon seg och motvillig varje morgon också. Det är ett evigt tjat, malande, trugande, lockande med att få henne att äta frukost, klä på sig och borsta tänder. Jag kommer till jobbet för sent allför ofta pga detta.

• Duckan

Fjärilslarv, helt rätt. Vår dotter somnar inte helt enkelt, men det skulle vara trevligt om hon tog sig till sängen via tandborstninge utan tjafs

• Duckan

Att barn somnar inte om de inte är trötta, men rådet var också bra.

• Duckan

För vår del så säger vi till några gånger innan det är dags, nu är det 20 min kvar, nu är det 10 min kvar. Hon kan få titta på Ipad, läsa själv eller att vi läser, spelar ingen roll, när det är dags att släcka så är hon aldrig redo. Hon somnar inte ensam heller och för min del innebär det att ligga i ett mörkt rum i en god timme = jag somnar själv ifrån min kväll.

• Duckan

Vi har helt klart snurrat in oss själva i en tråd vi har svårt att komma ur. Det är vi fullt  medvetna om.
    Jag har börjat gå upp tidigare på morgonen för att blir klar och kunna lägga ner tid på att få liv i henne. Skulle behöva få med den morgontrötta pappan på det tåget också!
    Vi får helt enkelt prova med tidigare morgnar.

Svar på tråden Blir galen på min 6 - åring. ..