Värmlandsmammor?
Finns det fler mammor, eller pappor, från Värmland här? Kunde vara kul att utbyta erfarenheter på lite mer lokal nivå
Finns det fler mammor, eller pappor, från Värmland här? Kunde vara kul att utbyta erfarenheter på lite mer lokal nivå
Vad mycket bra tips!
Får skriva en lista så att jag kommer ihåg allt när vi står där på Gekås. :)
Förvisso ska vi ha i Augusti, men det blir ju kyligt fort. Funderar på om det inte är bättre att satsa på åkpåsar till vagnen istället för täcke. Vad har ni supermammor för åsikt om detta? ;)
Och hur mycket kläder går det egentligen??
Läste någonstans att man skulle ha 2-3 st av varje plagg i varje storlek, men det låter lite..?
Jag ska också ha i augusti och kommer köpa åkpåse att ha till vintern. Blir det samma värme som i somras så klarar man sig med täcke till slutet på september minst.
Jag har alltid laddat med en massa billiga, begagnade bodies i strl 56 och några par byxor till det. Är det varmt så behöver de ju inte mer än body på sig.
Röda Korset är ett bra ställe att leta kläder på. Intvättade, mjuka och goa!
Jag har aldrig haft täcke i vagnen utan filt och fårskinn under på sommaren och sen åkpåse när det blir kallare. Ska sy en lite tjockare teddyfilt att ha om det blir lite kyligt
Imorgon ska jag till Viktoriagruppen för förlossningsplanering. Det känns väldigt spännande och skönt att få diskutera av sig lite.
Joma2:
Jag är också kristinehamnare :) Ska ha mitt första barn i mitten på augusti. Vilket barn i ordningen är det för dig?
Vilken barnmorska har du fått?? *nyfiken*
//Lina
Flitigalis, gött med tid tillslut. Töligt att det tog tid bara.
Imorgon ska jag till Viktoriagruppen för förlossningsplanering. Det känns väldigt spännande och skönt att få diskutera av sig lite.