• Cakes

"Ska" liggdelen på en ny Brio Go "vicka"?

Hej,

Jag har en liten fråga... vi fick för några dagar sedan hem vår alldeles nya Brio Go, 2013 års modell. Allting verkar tiptopp och vi är supernöjda med vagnen, men....

När vi kopplar på liggdelen (som visserligen fastnar som den ska) så går det att "vicka" på den... det vill säga, känns som om den inte sitter HELT fast? Förstår ni vad jag menar?

Någon gång för länge sedan läste jag om en Bugaboo-vagn som vickade så, för att det skulle ge bättre stöddämpning när barnet väl låg i vagnen... men jag vet inte.

Ni som har/har haft en Brio Go, har era liggdelar suttit helt fast eller vickat lite? Funderar på om man ska reklamera eller om det ska vara så. Sittdelen och bilskyddet sitter helt fast!

Tacksam för svar!

• Svar på tråden "Ska" liggdelen på en ny Brio Go "vicka"?
  • seline13

Jag har en brio go 2013 och vill mig minnas att liggdelen "vickade* lite. Så blir det mer gung i liggdelen. Den sitter nog precis som den ska! 

• Cakes
    seline13 skrev 2014-02-03 15:46:56 följande:
    Jag har en brio go 2013 och vill mig minnas att liggdelen "vickade* lite. Så blir det mer gung i liggdelen. Den sitter nog precis som den ska! 

Tack för ditt svar! :) Ja, det var precis så jag läste gällande en annan vagn någon gång. Ja, det borde nästan vara så. För man gör ju "klicket" när man sätter dit den och den verkar ju fastna bra...

Får se om jag/vi får något annat svar ;)
  • Cakes
    Malawi skrev 2014-02-03 20:42:11 följande:
    Jag hade en Brio Go 2009, den gjorde likadant.

Då låter det ju faktiskt som att det är en medveten konstruktion. Tack för ditt svar! :)
  • Lindsey Egot the only one

Brio sing vickar lite också. Inte mycket men precis som om man tror att den glappar.

• Cakes
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-02-03 21:12:08 följande:
    Brio sing vickar lite också. Inte mycket men precis som om man tror att den glappar.

Ah, precis! Ja men då bestämmer vi oss nog för att det är såhär det ska vara och hoppas på det bästa :)
  • turkos77

Jag har en go 2013. Den vickar. Både åt sidan och framåt. Störde mig på det i början men nu tycker jag det är underbart. Kan stå vid huvudändan och lätt vicka sonen till sömns.

• Cakes
    turkos77 skrev 2014-02-04 07:54:28 följande:
    Jag har en go 2013. Den vickar. Både åt sidan och framåt. Störde mig på det i början men nu tycker jag det är underbart. Kan stå vid huvudändan och lätt vicka sonen till sömns.

Ah, smart :) Skönt att höra att det är såhär det "ska vara". Det är ju säkert precis som ni alla säger, för att ge "gung" åt vagnen...

Åh, längtar tills bebisen kommer så att han får provåka ;)
  • Cakes
    StarStruck skrev 2014-02-04 08:34:14 följande:
    Vi har ett chassi från -13 men en liggdel från -12, den vickar inte

Åh, typiskt! Haha, jag kanske borde maila affären och höra med dem... Tack för ditt svar! :)
  • Veritaslux

Jag har en Brio go från 2010 och minns att liggdelen vickade. Vi jämförde med andra vagnar och det var bara våran så vi funderade på att reklamera, men orkade inte... så vi gjorde så att vi fyllde ut glappet med lite tunnt skumgummi och dubbelhäftande tejp. Funkade kanon!

• Cakes
    Veritaslux skrev 2014-02-05 22:03:02 följande:
    Jag har en Brio go från 2010 och minns att liggdelen vickade. Vi jämförde med andra vagnar och det var bara våran så vi funderade på att reklamera, men orkade inte... så vi gjorde så att vi fyllde ut glappet med lite tunnt skumgummi och dubbelhäftande tejp. Funkade kanon!

Ja, det var smart! Men det jag tänker då... blir det inte jobbigt att ta av och på den då. För en av de stora fördelarna med vagnen är ju just det, hur lätt det är att ta av och på den :)
  • Veritaslux
    Cakes skrev 2014-02-06 08:54:45 följande:
    Ja, det var smart! Men det jag tänker då... blir det inte jobbigt att ta av och på den då. För en av de stora fördelarna med vagnen är ju just det, hur lätt det är att ta av och på den :)

Nejdå, det gick bra, minns inte exakt var glappet var, men vi satte som sagt fast det med lite tejp. En liten tunn bit, typ tre millimeter räckte. Sedan satt den där.
Svar på tråden "Ska" liggdelen på en ny Brio Go "vicka"?