• Retrogirl01

ivf triangeln (danmark)

Hej Savannasmamma!
    Jag och min man gjorde IVF i Danmark förra månaden. Fast vi har gått på Storkkliniken. Hört bra om trianglen också. Tar ni långa eller korta protokollet? Har du börjat spruta än?
    Vi är jättenöjda med Danmarl, de är himla rara och tillmötesgående. Än så länge har vi tyvärr inte lyckats få barn men vi ger inte upp än!

• Retrogirl01

Vi ska göra frysåterföring nästa månad. Om ägget klarar upptiningen. De säger att det är stor chans att nedfrusna ägg klarar sig så vi får hålla tummarna. Vi hamnade i Danmark för att, dels har vi fått de behandlingar vi berättigade till i Malmö, så att vi nu måste betala själva, och dels för att vi inte kan gå privat i sverige eftersom vi använder donator. Samt vi värderar oerhört att kunna behandlas vilken månad som helst på året och inte få vänta pga jul och sommarstängt... Det blir nog så när man försökt i så många år som vi har. Får jag fråga, hur har du lärt känna andra som gått på storken?

• Retrogirl01

Jag fick fem till frysen. Fast det var bara tvådagarsodlade ägg så svårt att säga hur bra de är. Men något av äggen ska väl förhoppningsvis klara sig. De frös ner ett ägg ensamt och de andra i par. Så nästa insättning blir ett singelägg, och sedan blir det två. Läkaren tycker det är bättre att satsa på ett till att börja med. Själv skulle jag helst se att de satte in två. Vill ni sätta in ett eller två? Har paret som behöver äggdonation blivit gravida än?
    Ja det är slumpen som avgör var man hamnar. Jag hade hört talas om storkkliniken och sedan hade de ett info möte i Malmö som vi gick på. Vi har gjort 5 insemaintioner i Malmö, 3 i Danmark och 1 IVF. Vi köpte ett trepack. Det kostade 49000 dk, så jag har för mig det är 10000 mer än trianglen. När jag såg det funderade jag på att byta klinik, men så hade vi redan lämnat alla prover och haft läkarsamtal på Storken så det blev enklare att stanna där. I trepacket ingår två återsättningar av frysta ägg. Så nästa behandling betalar vi inte för. Ett enda försök tror jag kostade 24000. Köpte ni ockå ett paket? Tar du Gonal-F?

• Retrogirl01

Kanske är de rätt lika i priserna ändå. Tog ni också 3-pack? Förstår att ni hellre sätter in ett ägg då ni har barn. Hade säkert tänkt likadant. Vi tänker tvärtom. Tiden går och även om det är mycket jobb med tvillingar så hade vi gärna fått det med tanke på hur svårt vi har att bli gravida. Men vi hade blivit superglada för ett. Hoppas det har hunnit bli många fina äggblåsor imorgon!

• Retrogirl01

Vad bra att ni kan bestämma om trepack i efterhand! Spännande med äggplock på torsdag. Hur känner du dig nu? Börjar det bli jobbigt i magen? Kändes tungt tyckte jag, särskilt efter ovitrellen!

• Retrogirl01

Jag har inte varit aktiv på några dagar nu.
    Savanna- så roligt att äggplocket gick bra! Och härligt med många ägg. Blir det femdagarsodling eller två? I så fall kanske ni är i DK idag och sätter tillbaka? Håller tummarna för fin befruktning.

Johansson79- jag väntar också på att mensen ska komma igång. Gjorde ju äggplock i början på januari och uppenbarligen måste min cykel ha blivit rubbad. Skulle egentligen fått mens i torsdags men fortfarande ingen tillstymmelse till att den är på väg. Tråkigt för man går bara och väntar. När den väl kommer igång så blir det förhoppningsvis återsättning i början på mars. Vi kanske befinner oss i Kphmn samtidigt. Känner inte heller till så många hotell i Köpenhamn. Beror på hur centralt ni vill bo.

• Retrogirl01

Läste i en annan tråd att du nu är ruvare Savannah!!! Kul och grattis. Vi får hålla alla tummar och tår att det tar sig.
    När är din testdag? Fick du något till frysen?

Jag har varit så inställd på att få mens så att jag kan sätta in nytt ägg att jag blev en hel vecka fel i tiden. Trodde jag skulle ha mens för en vecka sedan och upptäckte att jag inte ska ha den förrän idag. :( Dock inte kommit än. En av de få gånger man verkligen ser fram emot att få mens! Ha ha...

• Retrogirl01

Mensen kom igår!! Äntligen... Blir en tur till Köpenhamn imorgon för VUL. Skönt att veta att det blir FET om två veckor.

• Retrogirl01

Var på ultraljud i måndags, rutinkoll bara för att se att allt såg ok ut. Det gjorde det, så har nytt VUL i Kphmn nästa onsdag. Blir FET i normal cykel denna gången, dock med ägglossningsspruta. Så hoppas det blir nästa fre/lör och att ägget klarar upptiningen.

Johansson: har mensen kommit än?
    Savanna: Ska du testa innan testdagen eller du klarar att vänta? Jag tror jag testade dag 9 eller 10 efter insättning förra gången.

• Retrogirl01

Savanna: Så kuuuul...GRATTIS!! Åh jag blir så glad när jag hör att det funkar för någon, det ger hopp till mig själv. Jag ska på nytt VUL i Kphmn på onsdag och då får vi se vilken dag läkaren väljer till återsättning. Längtar till onsdag. :)

Johansson: Ska du också till Kphmn nu i veckan som kommer? Skönt att vara igång. Hoppas du mår bra nu några dagar efter sprutstarten!

• Retrogirl01

Riktigt tråkigt Savanna.. hoppas ni orkar ta nya tag igen!

Johansson: Jag tog Orgalutranen i magen. Jag fick utslag när jag tog den som kliade frenetiskt och svullnade upp, men det är tydligen helt normalt och vanligt. Om du får det så vet du att det inte är något konstigt. Jag hade nog åkt hem dagen efter återsättning. Lite lugnare så. Kanske är vi i Kphmn samtidigt till helgen då.

• Retrogirl01

Johansson- det kommer säkert att gå bra. Nu när de ökar dosen så markant kommer de att växa till sig. Det var likadant för mig. Nu får vi ha positiva tankar!!

• Retrogirl01

Hur gick det på ditt andra VUL igår?

Jag är också lite deppig, var ju på mitt andra ocså i onsdags. Inte alls positivt besked. Ingen äggblåsa som växt till sig och livmoderslemhinnan alldelles för tunn. Läkaren tror att jag inte kommer att få ägglossning denna månaden. Skittråkigt och jobbigt att eventuellt behöva vänta en månad till. Har fått ny tid på måndag men chansen att n ågot hänt tills dess är liten.

• Retrogirl01

Hur har äggplocket gått och hur mår du? Jag kommer inte ihåg hur stora äggblåsorna var. Åker till Köpenhamn imorgon om allt går som det ska.

• Retrogirl01

Hur många ägg fick du? Tyckte du ingreppet var jobbigt? Du går unna dig att ta det lugnt nu tills tisdag! Skönt att det gick bra! Vi får hålla tummarna för et!

Svar på tråden ivf triangeln (danmark)