• savannasmamma

ivf triangeln (danmark)

hejsan!
    idag startar vi vårt första försök av ivf fast vi har valt att göra det i Danmark.. är här fler på denna sidan som gör det i Danmark kanske tom på tringeln?? hade varit jätteroligt att följas åt..

vi bor utanför Vellinge och har en dotter på 5... hon kom på vanligt sätt.. men sen dess har det varit 4 missfall och en massa utredningar och besvikelser på svenska kliniker osv.. därav är vi nu över sundet!!

hoppas att träffa ngn man kan byta erfarenheter med och "hålla" i hand längs vägen..
    / Annicka

• Svar på tråden ivf triangeln (danmark)
  • savannasmamma

Hej retrogirl01 Vad roligt med fler som håller till i Danmark. Tråkigt att höra att det inte tog.. När ska ni börja göra nästa försök?? Jag har flera vänner som fått barn genom storken.. Jag är på sprutade 3 idag.. Än så länge känner jag ingenting. Vi var inne på ultraljud i söndags och ska tillbaka på ultraljud på söndag igen Hur kan det komma sig att ni hamnade i Danmark?? Vi tänkte börja i Malmö först men har blivit i våra ögon dåligt bemötta 2 ggr så ville int ge om mina pengar:)) så det blev Danmark och än så länge är jag super nöjd!!! Med vänlig hälsning, Annika

• savannasmamma

Håller tummarna på det frusna.. Hur många fick ni till frysen?? Sätter ni in mer en ett samtidigt?? Jag har två kompisar som varit på storken den ena är en ensamstående mamma som valde att skaffa barn på egen hand.. Det andra paret behöver ägg donation och kön är så lång i Sverige.. Vi tittade med på storken men fick snabbare svar av triangeln varav vi hamnade där.. Hur många försök har ni gjort i Sverige eller det är dom klassiska 3?? Vad kostar ett försök på storken?

• savannasmamma

Hej!!

Idag är det sprutdag 5 på söndag ska vi tillbaka till triangeln för ultraljud! Jag gror triangeln har höjt priset lite. Icsi 3 pack ligger på 47000 nu om man är under 35år..

Nä min vän hat inte blivit gravid ännu.. Men hoppas snart det är hennes tur. Jag tar menopur. Vet inte vad det är för skillnad på dom. Vi fick frågan nu om vi ville sätta in ett eller 2 men vi vill bara sätta in 1 första gången.. Vi har ju ju en dotter på 5 så får jag välja vill jag inte ha tvillingar men givetvis hade mm varit jätteglad för det med.. Ska bli spännande att se vad dom säger på söndag.. Vi hittade till triangeln för jag satt och läste om dom alla sen hörde jag av mig till storken och triangeln hade massa frågor. Triangeln svarade direkt medan det tog ett par dagar för storken så hade det varit storken som varit först hade vi nog varit där:))

• savannasmamma

Hej!!

Ja tror det ligger ungefär lika i pris där.. Men är ju billigare än att göra det insverige. Jag vet faktiskt inte om vi ska ha något 3-pack vi har inte bestämt oss utan vi kunde avvakta och se vad som kom ut först.. Idag har vi varit över och 9 fina blåser kunde dom se så vi har äggplock på torsdag.. Är nervös.

Vi har sagt att om det inte tar dom första gångerna så sätter vi in 2. Min sambo har en dotter på 14 med så vi har ju redan 2 i familjen men hon bor mest hos sin mamma så vår lilla växer i princip upp som ensambarn.

• savannasmamma

Retrogirl- ja det känns lite.. Men börjar märka på mitt humör nu att jag är väldigt lättretlig.. Jag exploderar hemma.. Sista menopur sprutan ikväll. Sen blir det ägglossbibgssprutan imorgon kväll 23:30.. Ska ta pregnyl.

Ja tycker det är skönt att man inte måste bestämma sig nu.. Men börjar bli nervös för plocket.. Hur upplevde du det? Håller tummarna för dina 2-dagars det behövs ju faktiskt bara ett ägg för att lyckas.. Intalar mig det..

Johansson79- välkommen hit!! Tycker det är fantastiskt roligt och kunna dela detta med ngn och höra om andra som håller till i Danmark. Dom flesta är ju dock i Sverige och håller på.. Jag har bara positiva saker att säga om triangeln och dess personal. Vi har blivit jättebra bemötta.. Och dom har alltid varit jätte trevliga i telefon.. Däremot har vi ju blivit ganska illa behandlade insverige så därav att vi befinner oss i Danmark istället.. Var i Sverige bor du?? Det ligger ju ganska centralt ändå inte så långt utanför Köpenhamn centrum. Gå in och sök på trivago.se och se om du får upp ngt bra. Ska du köra långa eller korta protokollet??

• savannasmamma

Johansson79- ja det är så tråkigt.. Det är lite mer frispråkigt i Danmark.. Vi sökte Ivf hjälp i Malmö för 2 år sen.. Men blev hemskickade för att dom tyckte vi visst det kunde klara det själv.. ( vi skulle ju betalt det själva) när jag ringde tillbaka för ungefär ett år sen sa dom att vi aldrig varit där.. Mmm valet var inte så svårt.. Vi bor bara precis utanför Malmö så har bara 1 timme in till kliniken så bor inte över.. Men Köpenhamn måste krylla av hotell det är lätt att ta buss från centrum till hellerup där det ligger.. Har ingen aning om vad det kostar där.. Åker ni då ner för äggplock och stannar tills insättning??

• savannasmamma

Det har gått bra:)

Äggplock var i fredags.. Det gjorde inte ont.. Men har haft lite ont i magen 2 dagar nu.. Men det är normalt säger dom som vet:))

11 ägg och 6 sol nu är befruktade så nu väntar vi bara med att kunna åka in och sätta in:)

• savannasmamma

Det är helt underbart att kunnas följas åt och att vi är på samma klinik:))

Dom ringde idag igen 5 st ägg med 8 celler som dom kommer odla vidare så insättning håll tummarna att ngn blir blasto är på tis eller onsdag. Dag 5 eller 6. Fanns även 1 6 cellig ägg..

Känns ganska sjukt att där ligger ägg som är befruktade på andra sidan sundet.. Det är en spännande process. Hoppas på ngt till frysen med så man slipper ta alla sprutor igen. Hade inga biverkningar men tycker det är lite jobbigt med sprutor:((

Jag tror ni kommer tycka väldigt mycket om triangeln. Har inte ångrat en sekund att det blev Danmark!!

Kram på er

• savannasmamma

Hej!! Ja det stämmer idag fredag är jag inne på ruvdag 4 Fick in satt en fin blastocyste 5 dagars. Tyvärr var där ingenting som blev till frysen så man får väl hålla tummar och tår till att detta ska fungera! Då väntar du bara in mensen sen är du redo att köra!!? Spännande.. Det är verkligen en resa utan dess like..

• savannasmamma

Retrogirl Jag smygtastade i måndags då bar jag på ruvdag 7 med 5 dagars blasto. Köpte ett digitalt clearblue vilket jag kände var dumt direkt jag kom hem och läste för dom var inte så bra vid tidig test. Men det visade1-2 veckors gravid!!!! Gissa om jag blev glad. Dock vet jag ju att det kan bli missfall men att bara ha blivit gravid är ett jättesteg för oss:)) Vad spännande med fet. Vi fick ju inga ägg till frysen

• savannasmamma

Härligt johansson79!! Då är karusellen snart i rullning!! Håller tummar och tår. Ska in imorgon och ta ett blodprov.

• savannasmamma

tyckte med det var jobbigt med sprutorna.. första dagen tog min sambo den på mig.. men det gjorde hundra ggr mer ont än när jag gjorde det själv så det var bara att bita ihop=) lycka till!!

• savannasmamma

Vad spännande! Dom odlade mina ägg 5 dagar till blasto. Fick besked idag att alla hcg nivåer går ner så vi kan bara vänta ut missfallet nu.. Trist men dagens sanning. Mår du bra av sprutorna?? Håller verkligen tummarna för er!!

Svar på tråden ivf triangeln (danmark)