Inlägg från: Farsa på stan |Visa alla inlägg
  • Farsa på stan

Är det mer ok att plåga djur man inte tycker om?

Jag tycker inte att man ska PLÅGA något djur alls, men visst, det är mer okej att döda ett obehagligt och oskäligt djur som en insekt, en hund eller en gnagare, än att ta livet av ett trevligt och nyttigt djur som en spindel, en katt eller en fågel.

• Farsa på stan
    Fagerlund skrev 2014-02-12 21:31:37 följande:
    Och hur tänker du!?
    Tja, som människa tar man sig ju rätten att bestämma över och förtrycka andra djur, eller hur? Även om man inte äter kött är det ett måste för att bygga hus och vägar. Jag tycker att man ska vara snäll mot djur i så stor utsträckning som möjligt, men det hade varit ganska jobbigt om man t ex inte tillåter sig slå ihjäl myggor på sommaren, eller sätta ut råttfällor i sitt hus (om man nu av någon outgrundlig anledning inte vill ha en katt), eller slå ihjäl farliga hundar som gärna mumsar i sig ett oskyldigt barn.
  • Farsa på stan
    Fagerlund skrev 2014-02-12 21:55:15 följande:
    Så skadliga djur är detsamma som oskäliga djur, och kan dödas utan eftertanke?
    Nej, jag tycker inte att man ska döda något utan eftertanke. Man måste kunna motivera vad man gör, precis som på de flesta andra områden här i livet.
Svar på tråden Är det mer ok att plåga djur man inte tycker om?