Är det mer ok att plåga djur man inte tycker om?
Det är alltid mest synd om söta djur, exempelvis rådjur. Många människor bespottar säljakt, samtidigt som dom mumsar på en kyckling.
Hur tänker dom?
Det är alltid mest synd om söta djur, exempelvis rådjur. Många människor bespottar säljakt, samtidigt som dom mumsar på en kyckling.
Hur tänker dom?
Jag anser inte att insekter är djur. Inga däggdjur får dock dödas enligt mig. Jag äter vissa boskapsdjur, kyckling och fisk. Resten behöver jag inte. Jag tycker dock att man aldrig ska plåga någon levande varelse, varken det är en geting eller en hund. Men jag dödar insekter, låter dom bara inte lida. Råttfällor tycker jag dock ska vara ofarliga för råttorna, det är hemskt annars. Jag hatar dessutom all jakt. Alligatorjakt, älgjakt, delfinjakt osv jag hatar de alla. Enda gången jag dödar en insekt är dom den skadar mig eller inkräktar i mitt hus. Om jag någon gång skulle döda ett djur, så är det enbart för att det djuret innebär livfara för mig. Men då ska det gå snabbt, inga varelser ska som sagt lida.
Så svar på din fråga är: NEJ, Det är inte okej att plåga någon.
Jag är emot jakt när man gör det för nöjes skull, tex för att hänga djurets huvud på väggen, göra en päls, göra en matta, gör en väska eller för att göra ett tandhalsband.