Köp absolut inte!
Köpte flera tillbehör till mina litiumbatterier, bl.a. en 3.7V laddnings pcb. Den blev så varm att själva lödningen släppte en komponent på pcbn vilket ledde till att det kortslöts (hade som tur ett skydd mot det då det inte är inbyggt i den.). Eftersom jag beställt fraktförsäkring så skickade dom en ny vara.
Det första paketet betalade jag 102,7 kr i hanterings- och momsavgifter (Det innehöll 5 olika saker till ett värde av 12.23 USD)
Det andra paketet jag fick (det med en ny litiumbatteriladdare) behövde jag också betala 102,7 kr för, vilket jag fann konstigt då dess värde var mycket mindre (jag betalade ca 3 USD). Det som är viktigt att komma ihåg här är att paketets värde inte är vad du betalat för varorna i paketet utan det är vad det kostat för tillverkaren.
Formeln för postnords avgift är "Paketets värde * 0.25 + 75" mao borde jag behövt betala runt 80 kr. Jag trodde först detta var postnord som blandat ihop paketen eller liknande, dock visade det sig på innehållsförteckningen att Miniinthebox skrivit rätt artikel dock att värdet på bara laddaren var 12.23 USD. Om tullverket eller postnord skulle märka detta så skulle du kunna få en böter och tullverket kan beslagta ditt paket.