Inlägg från: Söt Som Socker |Visa alla inlägg
  • Söt Som Socker

Teater där homosexuella gifter sig?

sextiotalist skrev 2014-02-01 14:22:51 följande:
    Om barnen ligger bakom det hela, ser jag inga problem med det. Om det är vuxna som ska presentera en politisk korrekt teaterpjäs, då blir det löjligt.

Fast om det blir löjligt eller inte kan variera beroende på inehållet samt vilken funktion paret fyller. Om nu skolan hade anordnat teatern. T.e.x. Barnen har arbetat med hur bröllopsvermonin ser ut i olika kulturer och gör en teater för att redovisa det. Stinas pappor har gift sig i helgen och barnen är nyfikna på hur det gick till så läraren visar genom att låta barnen gestalta olika karaktärer. Teatern inehåller 8 par som ska gifta sig och då är ett par homosexuellt.
  • Söt Som Socker
    sextiotalist skrev 2014-02-01 14:39:24 följande:
    Jamen det var ju nästan samma sak, om man ska göra det som en politisk korrekt pjäs (då i negativ bemärkelse) då blir det löjligt, är det som du beskriver det, så är det inga konstigheter

Alltså förlåt om jag är trög men jag fattar verkligen inte vad för typ av teater som skulle vara löjlig. Kan du ge ett exempel? :)
  • Söt Som Socker
    KimPossible skrev 2014-02-01 22:23:59 följande:
    Går du i taket för att man pratar om evolutionsteorin i skolan också? Blir du upprörd för att man inte har (kristen) morgonbön varje dag? Tycker du det är fel att ha sexualkunskap och lära sig om sex och samlevnad i skolan? Tycker du det är bra att skrämma barn med helvetet om de inte gör som du säger? Lär du dina barn att det är ok att mobba ut, kasta skit på och säga elaka saker om människor som inte lever exakt som du gör? 
    Never let your sense of morals get in the way of doing what's right.

Fast nu är du lite fördomsfull faktiskt. Alla kristna är inte homofober och alla homofober är inte kristna. Jag vet en hel del homofober som är stensäkra ateister samtidigt som jag känner homosexuella kristna. Så att anta att Ts är kristen bara för att hon är homofob är ganska fordonsfullt av dig.
  • Söt Som Socker
    Emma30 skrev 2014-02-02 09:37:19 följande:
    Helt rätt!

med der sagt så vill jag bara säga att jag tycker det är helt rätt att skolan har teatrar där homosexuella gifter sig (vilket jag redan har skrivit) och jag har extremt svårt för homofober oavsett trosuppfattning.
Svar på tråden Teater där homosexuella gifter sig?