Min sons flickvän är ful, hjälp!!
Dianne skrev 2014-02-01 21:48:47 följande:
Om det nu är sant att du har makten att anställa människor i ett serviceyrke, så tror jag att ditt företag förlorar kunder på det. Faktiskt. Om det inte är en restaurang av ett slag och med ett sådant läge, att gästerna oftast ändå bara kommer en gång. Men annars, så gillar gäster i servicebranschen generellt att bli servade av unga, smala, vackra människor. Det är ingen slump att t.ex. flygbolagen (alla utom PK-SAS, vars flygvärdinnor också allmänt kallas "SAS-kossorna" bland de vana affärsresenärerna...) anställer unga, vackra kvinnor. Självklart måste de vara kompetenta OCKSÅ - de ska ju vara stabila, kunna flera språk flytande, ha erfarenhet från något serviceyrke, och gärna från vården och/eller restaurangbranschen.
Jag är själv varken särskilt ung eller särskilt slank längre, och jag FATTAR att t.ex. Emirate Airlines inte skulle vilja anställa mig som flygvärdinna, trots att jag uppfyller deras andra kriterier. Ser ingen anledning att vara sur över det, utan det är naturens gång helt enkelt...
(Eller varför tror DU att flygvärdinnorna i reklamen ovan ser ut som de gör, i stället för att vara 46 år gamla, 120 kg tunga och med diverse lyten och skönhetsfel..? Om det nu inte har någon betydelse AAAAAAAALLS för företagets kunder, som DU påstår.)