• Tisse78

Avtagande (nästan obefintlig) mens 35 år och vill ha barn!

Hej! Är det några andra här ute som har eller har haft problem med sin mens (blödningen är väldigt liten,min är bara två dgr nu o behöver inte bindor)? Jag har haft problemet i ca 3.5 år nu (kom efter att jag fått mitt första o enda barn, har Sjögrens syndrom (ss) o började först efter mellanblödningar som försvunnit m m resultatet att mensen nästan är obefintlig)o undrar om det kan bero på ss? Är det ngn som lyckats bli gravid? Vill så gärna få ett barn till o går nu på undersökning.den har inte visat ngt konstigt men ska snart påbörja pergotimebehandling för att se men efter flera turer på kvinnoklinik o rmc har d inte kommit fram t vad d är/kan vara. Någon som har haft samma problem? Blir rädd för att ha hamnat i klimakteriet lr ha annan sjukdom oxå...:(

• Svar på tråden Avtagande (nästan obefintlig) mens 35 år och vill ha barn!
  • Tisse78

har inte svarat då det är lite meckigt att komma in på sidan...

Iaf, jag har fått utskrivet pergotime, ska testa behandlingen nästa månad. Läkaren har inte kunnat "se" vad som är fel med de prover som tagits, på utredning om ofrivillig barnlöshet, enligt dem är allt ok/bra och inget tecken på klimakterie, de vet inte heller varför jag inte blivit gravid men ska prova pergotime ändå... Mensen har de inte kommenterat alls fast det varit det som från första början oroat mig mest eftersom jag är rädd att det minskar chansen att bli gravid ytterligare. vad jag än säger så går de inte in på varför mensen är konstig och vill inte heller påstå att den är det fast den har avtagit väldigt mycket från "normalläget" dvs hur den var sen jag fick den första gången fram till jag fick barn. De verkar bara gå på hormonerna och där ser de inga fel. Är det någon som haft "bra" hormonvärden (iaf utifrån standardproverna de tar vid rmc) men ändå haft konstig (läs avtagande) mens? Jag har behandlat mig själv med munkpeppar, det har ökat min mens men jag är rädd att den går tillbaka så fort jag slutar med dem igen...Sen undrar jag, är det någon som haft "bra" hormonvärden på utredning men ändå inte lyckats bli gravida? vad har ni gjort? har ni lyckats få barn? hur?

• Tisse78

Hej! O jättetack för ditt svar. I det här fallet är jag jätteglad att fl finns o att du tog dig tid att svara. :) ska ringa kliniken imorgon o fråga om d kan kolla det på mig,vet att d kollade d en gång för länge sen efter att min mens började bli konstig o det visade på att slemhinnan var tunn då men av ngn anledning föll d bort o de brydde sig inte om det mer, jag tror mkt på att det här kan va anledningen,så skönt att veta! Kommer du ihåg vad för tabletter mer än e-vitamin du fick? Ja,jag antar pergotime är liknande tabletten du nämner,d ska iaf hjälpa t m ägglossningen...blir orolig över att ta det nu så ska fråga igen om d är det lr ngt annat jag ska ta.dock var d där ägglossningshormonet mkt lägre än d skulle vid testerna (d enda som var avvikande m d sa samtidigt att man inte kunde förlita sig på d då d måste tas precis vid ägglossning o d vet jag inte när d är då jag inte fått utslag på ägglossningstest) så d kanske hjälper på mig m ytterst tveksam :/

• Tisse78

Är det förresten någon som har erfarenhet av att livmodern är skadad efter kejsarsnitt? Hos mig kunde d se att d var lite skadad m d trodde inte att d hade ngn påverkan på förmågan att bli gravid. Skulle dock va intr att veta vad andra har för erfarenheter!

• Tisse78

Hej happies! Tycker du har så kloka råd och att diskussionen mer är mellan oss två så jag undrar om det går att jag skriver privata meddelanden till dig? Försökte innan men det gick inte då jag ej är "vän" med dig här...har en massa frågor och det är så kul att träffa ngn med liknande erfarenhet som jag...

Svar på tråden Avtagande (nästan obefintlig) mens 35 år och vill ha barn!