Anonym (Misströsta inte) skrev 2014-02-01 07:21:48 följande:
Hej
Fortsätt köpa de test som ger tom ring/glad gubbe. När du får glad gubbe så är det lönlöst att testa igen. För testerna kommer fortsätta ge det.
Ha inte sex för ofta. Jag tror det är max varannan dag.
Det är inte alls säkert att du har ägglossning 14 dagar innan nästa mens. Vilken dag började du testa på? Jag skulle rekommendera dag 7. Du gör rätt? Och har inte kissat på 4 timmar innan? Drick inte onödigt mycket heller. Knepigt, jag vet.
Har du blivit undersökt huruvida du har ägglossningsproblem? Vill inte skrämma dig men tycker det är en viktig punkt för läkare att kontrollera.
Jag kommer fortsätta köpa testen såklart. Det här var första ägglossningen efter spolningen. Överläkaren som är våran kontakt och doktor på sjukhuset gjorde spolnigen och hon sa att jag har ägglossning som jag ska och alla prover vi lämnat sen vi började med utredningen är som dom ska. Antar att hon kan väl också ha fel. Men som sagt, vi har blivit så undersökta man kan. Har fått 4 kurer pergotime som vi ska prova med om det inte tar sig nu. Efter dom 4 kurerna blir det IVF. Vi har alltså kommit ganska långt fram i bakandet. Jag blev bara så frustrerad så stickorna, eftersom kroppen skickas alla signaler om att nu är det dags, men stickan visar ne
Men, nu till något mer positivt. Vi myste gärnet igår, provade även med en typ av glidmedel jag fått utav en vän som ska hjälpa spermierna att simma lättare. Och idag när jag ännu en gång gjorde ÄL test så fick jag en glad gubbe tillbaka. TJOOHOO! Ikväll åker sambon bort en vecka, så vi får hoppas att det tog sig från igår då!