• JL88

BF hösten 2014, under 30 år i Stockholm

Hej tjejer!

Jag är 25 år och min sambo 23 år. Vi bor i Skogås och väntar vårt första barn :) Jag är i vecka 5+2 och beräknad BF är 15 oktober. Jag har klarat mig ifrån det värsta illamåendet än så länge, men däremot kan jag få något som känns som extrem mensvärk med jämna mellanrum. Rätt jobbigt, men det brukar släppa efter några minuter. Annars mår jag rätt bra! Lite tröttare än vanligt och humöret svänger väl lite extra, men det är sånt man kan leva med :)

• JL88

Ja tips och råd är alltid välkommet :) 

Hur mår ni allihop? Jag går in i vecka 7 idag och mår inte speciellt bra alls! Mensvärk som kommer ungefär en gång/timme och håller i sig 5-10 minuter per gång. Det resulterar även i illamående såklart... Är sjukligt trött och humöret åker berg-och-dal-bana... 

Det är bara att tänka på bebisen man har i sin famn i oktober om allt går som det ska, då blir det lite mer uthärdligt. Och hoppas på att det lugnar ner sig snart :)

Det är lättare att stå ut hemma då man kan gosa ner sig i soffan. Det är värre på jobbet där man ska försöka dölja hur man mår. 

• JL88

Shibby, ja jag börjar också lätt gråta utan direkt anledning. Jag tror att det är en blandning av hormoner och denna extrema trötthet ;)

Jag tycker att det känns precis som mensvärk, fast lite mer intensivt. Det är väl för att livmodern växer så det är troligtvis helt normalt. Brukar du ha ont vid mens? Funderade på om det kan höra ihop på något sätt nämligen.. Jag brukar få väldigt ont de två första mensdagarna också, så jag kanske har en känslig livmoder eller något :P 

• JL88
    Shibby skrev 2014-02-21 08:37:17 följande:
    Tidigare hade jag aldrig ont vid mens, men efter att jag gjorde en abort så har jag haft sjukt ont vid mens. Ibland var det så illa att jag inte visste om jag skulle klara av att vara kvar på jobbet! Tungan ute Men det var väldigt intensivt kanske en/två dagar i början av mensen. Sen ibland fick jag ont i slutet eller vid ägglossning (tror jag) men vad det berodde på vet jag inte.. haah
    Aha okej, där rök väl min teori då Tungan ute Men du får passa på att njuta av att må bra helt enkelt! Glad 
  • JL88
    Sinivalas skrev 2014-03-04 20:02:15 följande:
    Hoppar också in här om det går bra :) är 25 år, väntar första barnet den 2 oktober (i skrivande stund är jag i v10).
    Välkommen! :)
Svar på tråden BF hösten 2014, under 30 år i Stockholm