• Anonym (Nuckan)

Kvinnor, fler utan lust?

Jag har nog ganska låg sexdrift. Jag har aldrig direkt ägnat mig år onani, händer kanske ett par gånger om året. Sexlusten har blossat upp tillfälligt när jag är i början av en relation men går över ganska snabbt till att bli mer ett tidsfördriv eller något jag gör mest för hans skull. Jag hade sex senast i början av december men den partner jag hade då. Sen tog den relationen slut och jag har knappt funderat över sex sen dess, har inte onanerat, saknqr inte ens sex. Verkar inte ha behovet alls. Lite sorgligt tycker jag det är och skulle vilja öka min sexlust. Hur gör man det? Finns det fler som är som jag?

• Svar på tråden Kvinnor, fler utan lust?
  • FlitigaLis

Jag har ingen direkt lust heller, jag skulle absolut inte sakna sex om jag aldrig hade det igen.

Tycker det är överskattat

• Anonym (japp)

Japp, jag är bara kåt när jag är berusad / har druckit alkohol. Sex är inte intressant när jag är nykter.

• Anonym (Anonym tjej)

Tycker också att det är överskattad. Jag gör det bara ibland med min kille för hans skull

• Anonym (japp)
    Anonym (Anonym tjej) skrev 2014-01-28 19:39:07 följande:
    Tycker också att det är överskattad. Jag gör det bara ibland med min kille för hans skull
    Samma här!
  • Anonym (Sally)

Jag har 0 sexlust, all typ av sex som jag har provat har varit extremt tråkigt och kladdigt också, förstår ärligt talat inte vitsen. Blir att jag sitter här och hånskrattar åt alla som är så ledsna över att "bara ha sex en gång i månaden, jag dör". 

Sex är så överskattat... Har börjat dissa varenda kille som är intresserad av mer eftersom jag verkligen inte orkar med det.

• Anonym (en till)

Samma här, är ganska asexuell. Men har märkt att ju mer jag har sex desto sugnare blir jag. Men det är mycket som spelar in. 

* Hur jag mår (vägrar sex under de stressiga perioderna/ lider av prestationsångest)
    * Hur snygg jag känner mig, om jag har rakade ben, bikinilinje m.m.
    * Hur mycket uppskattning jag har fått
    * Hur hemmet ser ut, blir stressad om det är stökigt, stress = inget sex
    * Kan inte ha sex om jag har saker att göra, tex städa, diska, plugga..

säkert fler saker som ja inte kommer på nu..

• Anonym (Nuckan)

Kan man göra något för att öka lusten? Skulle ju vilja ha åtminstone någon liten längtan efter sex, så att jag kan ha det även för min skull, för att jag vill

• FlitigaLis

Vi har haft ganska mycket sex i perioder men det är ju för att få bebis.

Men jag håller med att har man mycket sex blir man mer sugen

• Anonym (en till)
    Anonym (Nuckan) skrev 2014-01-28 19:47:55 följande:
    Kan man göra något för att öka lusten? Skulle ju vilja ha åtminstone någon liten längtan efter sex, så att jag kan ha det även för min skull, för att jag vill
    Jag brukar kåta upp mig själv, tänka på när jag har sex med min kille, hur skönt det brukar vara. Sen försöker jag att ha sex regelbundet ändå. Det hjälper faktiskt otroligt mycket för lusten!

Våga testa nya saker. Jag köpte ett sexspel, min sambo köpte en sexleksak, en sex-app, glidmedel.. något nytt då och då helt enkelt så man får vara lite nyfiken på att testa. 

Att massera varandra tycker jag är ett bra förspel ;) Ingen förväntar sig att det ska bli något, ingen prestationsångest. Och händer det så är det bara ett plus :D
  • Anonym (Noll)

Jag har inte heller någon sexlust. Det har gått så långt att jag tycker det är jobbigt att se ett par kyssas i filmer och liknande.

Har ingen aning om varför det har blivit så här men hoppas att någon har tips på vad man kan göra. Om det kan vara hormonellt eller så.

• Anonym (Anonym tjej)

Sex är överskattat, och då är jag bara 17 år!

• Anonym (en till)
    Anonym (Anonym tjej) skrev 2014-01-28 21:36:12 följande:
    Sex är överskattat, och då är jag bara 17 år!
    Haha kanske snarare "Sex är överskattat, pga att jag BARA är 17 år". För mig var det samma.
  • Rosemary

Först vill jag bara säga: Fint att en kvinna utan lust startar en sådan här tråd, annars verkar det mest vara deras män som vill diskutera sin partners ovillighet. Tycker också det är allmänt befriande med uttalanden som "sex är överskattat" och "förstår ärligt talat inte vitsen" – inte för att jag egentligen har något emot sex i sig, men för att ämnet är så fruktansvärt uttjatat. Överallt talas det om hur viktigt sex är, att man ska ligga med varandra så mycket och så ofta som möjligt, att man ska sätta sex högst upp agendan för annars är man inte en normal, frisk, lyckad och lycklig människa. Så fort man går in i ett förhållande kommer kravet om bra, mycket och härligt sex som ett brev på posten, plus att såväl staten som kapitalet öser sexpropaganda över oss hela tiden – det skapar en jäkla stress och press och det är inte så konstigt om man tappar lusten bara av det. 

Själv har jag haft både stor och liten lust, det har varierat väldigt mycket under mitt liv, och numera är jag övertygad om att lusten till sex hänger ihop med allt annat runt omkring. Det vill säga, den påverkas av mitt liv i övrigt, min partner, relationen jag är i, stämningar runt omkring, känslor av trygghet, tillit, öppenhet, frihet osv. Och, TS, du frågar "Hur ökar jag min lust?" och mitt tips är att börja utforska den på egen hand till att börja med. Testa med att fantisera, onanera, läsa, se på bilder (porr går helt bort i min värld, men det finns ju andra erotiska bilder om man inte gillar sådant) och se vad som händer, vilka känslor som dyker upp. Det kan hända att du märker att du blockerar dig själv på olika vis, att du får diverse tankar som stör dig i dina sexuella känslor, men i så fall kan du bara helt enkelt låta dem vara där, titta på dem, fundera över vad de handlar om och varför de finns där. De kan i så fall leda dig vidare på vägen, tänker jag. 

• Ellen0803

Viftar! Jag är precis likadan. Är drygt 30, i ett långt förhållande med ett barn.
    Alltid haft låg lust... Och jag har aldrig sedan jag började ha sex behövt längta efter det då jag alltid fått mer än tillräckligt. Haft tre stadiga förhållanden. Likadant i alla tre. Han vill mer...
    Jag går aldrig runt o tänker på sex och onanerar typ bara 1 gång om året. Om ens det. Någon gång kanske jag i en period gör det två ggr men sen inget på månader-år. Min sambo tror nästan inte på mig!

När jag HAR sex (ett par-tre ggr i månaden) och lyckas bli kåt så är det verkligen det bästa som finns! Vi har BRA sex. Men ändå är så osugen?!
    Förstår inte.

Efterlyser sexlust. Vill inte vara en tråkig sambo som uppenbarligen får sin partner att må dåligt. Man ser hur dåligt han mår... Och han har velat göra slut ett par ggr pga detta.

Börjar fundera på att beställs testosterongel på nätet o testa... Hört andra som fått lust igen av det. Provat progesteronkräm, hjälper ej, och provat L-arginin i kapslar - det hjälpte lite ett tag.... I kombination med annat som t ex att jag tränade och det var vår/sommar...

• Anonym (Erika)

Tycker också att sex är otroligt överskattat. Men det är bara att bita ihop, annars blir maken sur...

• Anonym (En som testat)

Du skall prova Manligt könshormon(Testosteron),det fungerar kanonbra,det finns att köpa här på FL.

Svar på tråden Kvinnor, fler utan lust?