Någon som har erfarenhet av immunologisk utredning i Sverige/Danmark/Finland?
Efter ett antal misslyckade IVF-försök (2 färska + 2 FET) har jag försökt läsa på för att förstå vad orsaken kan vara till att vi inte lyckas och att embryona inte fäster trots att vi får höra att embryona är av fin kvalitet.
Min man har få spermier och därför måste vi göra ICSI. Ingen annan avvikelse och själv har jag normal fertilitet för min ålder (38). Vid två färskförsök har vi fått ut 7 resp 8 ägg som vi har fått höra varit av bra kvalitet och det blev 3 resp 5 embryon totalt. Läkarna säger att allt ser bra ut och att vi har goda chanser men ändå lyckas vi inte.
Efter att ha läst flera trådar om immunologiska problem börjar jag misstänka att det skulle kunna vara orsaken till att vi inte lyckas. Jag har diagnosticerad astma som ju är en inflammatorisk sjukdom och är aldrig sjuk i övrigt, inga förkylningar el influensor etc. Har också noterat feberliknande symtom efter ägglossning.
Min läkare säger att hon inte hört talas om att astma skulle kunna påverka graviditetschanserna så nu undrar jag om det är någon som lyckats få en immunologisk utredning på någon svensk klinik el möjligtvis Danmark/Finland? Har sett att Copenhagen Fertility Center gör immunologisk utredning - någon som har någon erfarenhet att dela med sig av? Har också sett att många åker till Aten men skulle vilja veta först om det finns något på närmare håll.
Tacksam för alla tips!