• Nin

Någon som har erfarenhet av immunologisk utredning i Sverige/Danmark/Finland?

Intressant, mina tankar går också i dessa banor. Vid nästa ivf ska jag be om att få ta något mot mitt aggressiva immunförsvar.

Jag tror att jag har problem med immunförsvaret, dels pga att jag blev så sjuk efter senaste fet, fick jätte hög feber bara timmarna efter insättning. Blev influensa sjuk, sjukskriven i 7 ddg

När jag blev spontant gravid för ca 8 år sedan så fick jag missfall, jag mådde så dåligt innan jag ens visste att jag var gravid. Hjärtklappning, bubblig mage, obeskrivligt torr i munnen jag hade så mycket besvär minns knappt dom längre... ( nu har jag en annan partner)

Jag har läst att dessa nedan ska vara bra mot det aggressiva immunförsvaret. Någon som har något att säga om medicinen?

Trombyl

Prednisolon

Fragmin

Dela gärna med dig om du hittar något nytt och bra.

Jag funderar också på Aten, men det känns få långt och omständligt... Hur ska man gå till väga om man nu ska göra ivf i Aten. Alldeles för långt bort..

• Nin

Tack så jätte mycket för ditt svar astmatiker.

Ska leta efter tråden ATen, skulle du kunna länka? :)

Hur många gånger fick ni åka till Aten? Vilken behandling fick du? Vad har hela kalaset kostat er? Är du gravid? Många frågor.

Kram

• Nin

Tack så jätte mycket för dina svar, astmatiker. Jag håller tummarna för att ni ska lyckas på nästa ivf.

Vi funderar också på att endast göra en uminologisk undersökning och sedan fortsätta med ivf i Sverige. Vet din läkare om att du har varit hos läkaren i Athen och att du tar medicin som du fått utskrivet från dr D?

• Nin

Astmatiker,

Vet din ivf läkare i SWE att du har medicin för ditt immunförsvar, hur ställer dom sig till det? Vi kommer nog att göra som er, om det visar sig att det är mitt immunförsvar som ställer till det för oss.

Jag har läst mycket här om att kortison är bra att ta vid lågt immunförsvar.

Har du märkt någon skillnad sedan du började med immunbehandlingen? När kör ni nästa ivf?

Kram och lycka till!

Svar på tråden Någon som har erfarenhet av immunologisk utredning i Sverige/Danmark/Finland?