• RosaPinky

Slemproppen ha gått efter hinnsvepning, nu då ?

Finns det några fler som gjort hinnsvepninig och slemproppen gått efteråt samma dag? 
    Hur lång tid tog det för er innan förlossningen kom igång? 
    Vilken vecka var ni i ? 

Jag är i v 39+1 idag och gjorde min andra hinnsvepning idag på förlossningen. Tappen var bakåtlutad vilket var ett bra tecken... Slemproppen gick ca 3 timmar efter hinnsvepningen :)

<3<3<3<3<3<3<3

• Svar på tråden Slemproppen ha gått efter hinnsvepning, nu då ?
  • Lindsey Egot the only one

Det kommer nog komma igång de närmaste dagarna. Har en kompis som fick sitt barn ca två dygn senare efter hinnsvepningen.

• RosaPinky
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-28 15:39:45 följande:
    Det kommer nog komma igång de närmaste dagarna. Har en kompis som fick sitt barn ca två dygn senare efter hinnsvepningen.
    Åååh tack för ditt svar :D <3 , Hoppas min lilla pojke kommer ut dessa dagar :D 

Någon mer ? 
  • Mili80

Jag fick en hinnsvepning på eftermiddagen och sen 1 1/2 dag senare kom bebis :) det är nog strax dax för dig, spännande :)

Mili80 skrev 2014-01-28 19:25:43 följande:

Jag fick en hinnsvepning på eftermiddagen och sen 1 1/2 dag senare kom bebis :) det är nog strax dax för dig, spännande :)

Jag har också hört 1-3 dagar så kommer bebisen men vet även de som blivit hinnavepta 2gånger.
    Mili80 skrev 2014-01-28 20:44:33 följande:

Tror ändå på bebis snart :)

Ja går slemproppen säger de 1-2 dagar.
  • RosaPinky

Ååh det hoppas jag verkligen ;) har haft lite ilningar inne i underlivet nu på kvällen men inget annat ännu, hoppas ändå det händer något snart ????

• Pepsi
    RosaPinky skrev 2014-01-28 15:35:44 följande:
    Finns det några fler som gjort hinnsvepninig och slemproppen gått efteråt samma dag? 

Hur lång tid tog det för er innan förlossningen kom igång? 

Vilken vecka var ni i ? 

Jag är i v 39+1 idag och gjorde min andra hinnsvepning idag på förlossningen. Tappen var bakåtlutad vilket var ett bra tecken... Slemproppen gick ca 3 timmar efter hinnsvepningen :)

Hej! Jag gjorde oxå hinnsvepning igår eftermiddag. Var öppen 2 cm och var väldigt "mogen" sa barnmorskan. Har haft ont i rygg och mage sen igår...väntar just nu på att värken ska bli starkare. Jag har idag gått 7 dagar över tiden så det känns som det skulle va dags att bebis tittar ut
  • Afasi

Fick hinnsvepning bf+1, var redan öppen ca 2-3 cm då och tappen så gott som utplånad. Slemproppen gick efter hinnsvepningen men tyvärr hände inget mer så bf+14 fick jag bli igångsatt. Var fortfarande lika mycket öppen osv då.

• hundtok

Fick hinnsvepning på BF+1, slemproppen lossnade BF+2 och dottern kom BF+3

• RosaPinky

Ska till bm idag för de vanliga kontrollerna idag och en till hinnsvepning då. Detta blir alltså den tredje svepningen jag gör. 
    Jag vet inte riktigt på om jag tror på att hinnsvepningen gör så stor skillnad. Men det gör iaf någonting. Eftersom slemproppen gått nu. 

Svar på tråden Slemproppen ha gått efter hinnsvepning, nu då ?