Inlägg från: Isabella06 |Visa alla inlägg
  • Isabella06

25 dagar kvar, ont i ryggen och sååå segt att vänts

27 dar kvar och vart hemma i 1 1/2 år!! (Mammaledig)

Får inte dagarna att få fort, fastän det är fullt ös med en 14 månaders och 7 åring.

Små känningar hela tiden men verkar inte vilja ta fart :/

• Isabella06
    efterlängtan skrev 2014-01-27 21:08:01 följande:

Oj oj ja det var ett tag du varit hemma nu då :) lite mysigt ändå?

Ja hade lite förvärka förra veckan som avtog efter 4 timmar. ... blir segt detta...

när fick ni ert första? Tidigare/efter bf?

Hur startande de? Lite nyfiken eftersom det är mitt första.... :)

Ja vart hemma ett bra tag, vart sjukskriven så himla tidigt med sonen också så det är trögt.

Men men.

Jag blir nog hemma i 1 1/2-2 år med sista också. Vi får se.

Jag väntar nr 3 och dom andra två har kommit på Bf + 2 resp. V 37+3.

Trodde denna skulle komma tidigare faktiskt, men se så fel man kan ha ;)

Båda mina fl har startat med värkar. Snabba.
  • Isabella06

Jag har precis vaknat på förlossningen. Fått en sovdos( shit vad starka dem är!! Känner mig läskigt bakfull)

Började klocka värkar vid 22 igår. Dom gjorde ont men inte galet ont. Regelbundna med 2-3 min imellan i 7 timmar.

Ringde in till fl vid 5,20. Och dom välkomnade mig så glatt. In där och på med ctg efter att jag kissat på mig av en värk i väntrummet.

Vi pratade namn och skrattade lite. Denna verkade bli lika punktlig som sin storebror där hemma.

Gjordes en vaginal undersökning.

1!!!! Cm öppen och tappen typ omogen??! Jag brast totalt, hur kan man gå med konstant Molvärk, konstanta förvärkar så fort du använder kroppen.

Och sedan ha ett förlossning förlopp ( tredje barnet jag känner skillnad på värkar och värkar) utan att öppna sig ett skit!

Så efter jag grinat ett tag, sambon tröstat i lite chock. Så vart jag inlagd och fått sovit 4 timmar i sträck för första gången på 2 månader:)

Inge värkavstannande men citodonen gör iaf skaplig smärt lindring ! ;)

Långt gnäll inlägg! Förlåt!

• Isabella06
    efterlängtan skrev 2014-01-28 16:50:27 följande:

Isabella06: skickar styrkekram till er... få du vara kvar där inne ändå? Eller måste ni åka hem igen nu då? Dum fråga kanske men mitt första så är inte så insatt i det.:)... skönt att du fick sova lite i allafall....

Endel av min slempropp gick i morse så jag hoppas att vårt kan dra igång här oxå... haha, men det kan ju dröja.... hihi... hade ju molande värk förra veckan som inte visat sig så intensivt efter det.... bara lite lite....

tessou: hoppas att dem utvecklar sig och att ni få en lilla barn nu :) lycka till...

Vi åkte hem igår efter sov dosen. Tydligen får man inte ta citodon och bricanyl tsm hemma. ( fick det med dottern i v 40 och åkte hem tog tabletterna och kommer inte ihåg så mycket mer än att jag vaknade dagen efter)

Idag är det lugnt. Värkarna har lagt sig.

Jag slemmar också till och från men än så länge inte blod i det, vilket brukar vara ett tecken för att fl är igång för min del. Så är väl bara hålla ut och hoppas det är lugnt ett tag så kroppen hinner hämta lite kraft. Fick med mig insomningstabletter och citodon att ta om värkarna blir för tuffa igen.

Hoppas hoppas att din slempropp är ett tecken på att du börjar öppna dig! Håller tummarna!!
  • Isabella06
    efterlängtan skrev 2014-02-01 20:26:36 följande:

Isabella06 hur går det??? Blivit någon liten ännu? :)

Hej! Nej här är det full fart på liten, dock kvar innanför magen tyvärr :'(

Går in i v 38 imorrn och ingen trodde väl att liten skulle stanna så länge!!

Jag och sambon bröt sex förbudet i morse. Vilket va väldigt behövligt för förhållandet, tror jag ;)

Och sen drog vi iväg till lekland med barnen.

Och har aldrig haft så LITR förvärkar som idag, HAHHAHA!!
  • Isabella06
    efterlängtan skrev 2014-02-05 13:24:40 följande:

Haha... ja då håller vi tummarna än en gång på att det starta snart då :)

Själv har jag varit ute på en långpromenad med hunden... svider och trycker inne i "fiffin"... vad innebär det???

Haha ja nångång måste han väl ut ;)

Fixerar sig kanske? Även jag har haft mycket stickningar i underlivet. Ska till bm imorrn så får väl se om han är fixerad nu.

Vore skönt, eller iaf ett tecken på att det börjar närma sig ;)
Svar på tråden 25 dagar kvar, ont i ryggen och sååå segt att vänts