Inlägg från: Loppaan |Visa alla inlägg
  • Loppaan

Någon ung med Bf i augusti ?

Hej! Har följt tråden ett tag nu, och hoppar gärna själv in :) Är 20 år och väntar första barnet. Är i v 19 nu och har än så länge haft en behaglig graviditet. Mår nog nästan oförskämt bra :)

Kul med en tråd med andra unga som väntar barn och som är i ungefär samma tid. Så man har några att dela tankar och funderingar med. :)

• Loppaan
    Evelinawahlstrom skrev 2014-03-18 15:51:48 följande:
    Loppan: Välkommen och grattis till bebis! Kul att du är i samma ålder som mig och vi båda väntar första barnet! 

Ja det är ju bara jag och becca kvar som skriver i den här tråden så kul med någon ny!

Kul att du haft en bra gravidetet. Jag väntar fortfarande på att mitt illamående ska släppa och jag är i vecka 21. 

vart i landet bor du? har du vart på rul än ? Om vi frågar för mycket skrik stop. haha.

Vi har bara vart vi två så vi har vart väldigt öppna för att vara främligar men det är bara säga till om det är nått du håller privat :) 

Becca: Ta ett bad ! Skulle också vilja börja plugga igen men nästa termin inhopp för att slutföra min skola är i augusti. Och då vet jag inte om det är läge att börja ens. Kanske på distans. 

Aa det är ett tag kvar till BM dårå. Jag måste ha haft en riktigt snäll BM som har bokat in mig ganska direkt med bara 3 -4 veckor emellan. 

Jag bor nästan längst ner i vårt avlånga land ska på rul den 26e, ska bli otroligt spännande ska bli skönt att se ifall allt ser bra ut.

Bara kul att ni frågar och att det är ganska öppet. Har inte riktigt någon annan i min närhet att dela detta med. Har inte berättat för så många än då jag dragit mig för att berätta för jobbet. Så har inte berättat för så många så att de inte får reda på.det på omvägar. Men förstår ju att det börjar bli dags att berätta, lär ju inte gå att dölja allt för länge :-P vet bara inte hur jag ska lägga fram det!
  • Loppaan

Åh vill också berätta för folk. Endast mina föräldrar på min sida vet, desto fler på min pojkvän sida. Mest för att de inte kunnat hålla tyst till varandra. :p har också dragit mig för att berätta för folk för att det inte varit självklart att fortsätta graviditeten. Varit mycket tveksamhet från min sida. Men har tänkt så att det kanske är min enda chans i livet, man vet ju aldrig vad som kan hända. Nu känns det oftast glädjande och spännande. går hos kurator också, vilket är skönt i hela processen att bli förälder.

Har det alltid varit självklart för er att det är rätt beslut med barn eller tvekar ni också ibland?

• Loppaan

Svåraste är nog att ställa om till livet som förälder och börja en vardag med nya rutiner. Men tror också att det kommer vara värt det för kärlek till bebis och nya familjen kommer det vara överflöd av ett spännande kapitel i livet, men ändå stort och läskigt på nått sätt tycker jag

Hämtade du ut den baby ro be-boxen? Har också en sån att hämta ut, hoppas där är bra saker i :) har tidigare beställt en massa gratisnappar och skedar, o två olika pipmuggar. Gratis är gott.

Har ni köpt mycket saker till bebisen? Vore kul med bilder på kläder och annat diverse. Likaså ultraljud.

• Loppaan

Ja vi är svenska båda två hu funkar det att ni har olika ursprung? Med kultur och religion menar jag? tycker det är fint när man ser bortom kultur och religion när man finner kärleken. För många är det ju krav att man ska vara lika på den punkten.

Allt för föräldrar har också nån form av babygåva. Tidning, kupong för gratis body på kappahl o sådär. Kronans droghandel ska också ha en box. Ibland kan man googla fram bra gratisgrejer

Har ni köpt mycket kläder o vilka storlekar ? Man vill ju köpa typ allting.

• Loppaan

Oj nu blev de kort inlägg här ovan. Menar att du ska göra det som känns bäst för dig under förlossningen, men oavsett om du väljer att vara utan smärtlindring så får du lov att ångra dig om du vill när du väl är där

• Loppaan

Antar att det kan bli för sent för har läst att det inte är så bra i utdrivningsskedet eftersom man då kan få svårt att känna hur o när man ska krysta. Usch vad svårt att veta hur man vill ha det på förlossningen, man vet ju inte så mycket om hur det går till och känns som förstföderska. Antar man får försöka lita på personalen att de gör.det som är rätt.

• Loppaan

[quote=d603][quote-nifint elinawahlstrom skrev 2014-03-24 13:14:44 följande:[/quote-nick]Aa man ska nog anförtro sig enormt och lyssna på barnmorskor och personal. Och bara tänka att ut ska den ju så de är bara trycka på. Hahah :)[/quote]

Haha ja man har ju inte så mycket val när den vill ut Men är dock orolig för att nåt ska gå fel. Jobbar som ass. åt en pojke som fick är syrebrist vid förlossningen pga att läkarna inte var uppmärksamma. Vilket ledde till flerhandikapp. Så man är ju lite rädd ändå.. Men har skaffat utökad gravidförsäkring,.dels pga rädsla att nåt ska gå fel vid förlossningen och dels pga att jag har syskon med funktionshinder. Men man får hoppas på det bästa

Handlade förresten häromdagen massa barnkläder begagnat. Jättefina kläder i fint skick. Så nu har jag så att det räcker den första tiden. Bara tråkigt att jag inte behöver mer så måste hålla mig för att köpa i de mindre storlekarna, haha

• Loppaan

Skönt att din första förlossning gick bra, måste vara skönt att det gick fort Har ni gjort UL? Får ni i era landsting göra KUB? är ju så olika i allt vad man erbjuds. ska på UL imorgon. Jag vill egentligen göra mer ingående koll på den lilla i och med jag har syskon med lite olika funktionshinder. Men får ej egentligen det och vet inte hur mycket man kan kräva. Man kan ju inte heller se alla former av defekter, så är ju inte heller säkert. men hoppas det ser bra ut på UL imorgon, är bara lite rädd att det skulle vara två där inne. :P. Haha

Svar på tråden Någon ung med Bf i augusti ?