Inlägg från: LinneaSvea |Visa alla inlägg
  • LinneaSvea

44 stor önskan att bli gravid

Hej alla!

Jag försöker också, är 43 och blir 44 till sommaren. Gör allt som står i min makt just nu. Blev gravid på första försöket för exakt ett år sedan och fick MF i v 13. Sen har det inte hänt något. Vad jag förstår så har jag dåligt AMH och det är tydligen äggreserven. Jag har regelbunden mens och har lite längre cykel 30-34 dagar, jag får alltid utslag på stickor men det blir inget. Jag har förmodligen inga bra ägg kvar, det verkar som det sista gick för ett års sedan .
    Nu är jag helt desperat. Äter hur mycket vitaminer som helst och Inositol, Angus Castusdroppar går på akunkptur och får kinesiska örter. Jag här även ätit 7-keto Dhea men nu har jag lyckats få prasteron (DHEA) utskrivet av min gyn. Har läst att Falun IVF använder sig av det till äldre och att det ska förbättra äggkvaliteten. Han hade ingen aning om vad det var men skrev ut det ändå, det känns lite läskigt men eftersom jag fick mens i går och blev helt knäckt har jag börjat knapra dem idag.

Tyvärr vet jag inte om jag ägglossar varje månad eller om blåsorna är tomma! Eller om alla ägg har så dålig kvalitet nu. Usch vilken väntan och ångest det blir varje månad när mensen kommer. Idag ska jag i alla fall till min akupunktör men det går en himla massa pengar varje månad på alla undersökningar och medikamenter.

Jag hoppas verkligen det löser sig för oss alla! kämpa på och ha en härlig dag!

• LinneaSvea

Huldaskarin:
    vilken härlig historia du har!!! Det ger lite hopp i alla fall!! TACK!!! Fast i jag har också knaprat bidrottningsgele i flera månader.... men hoppet är det sista som dör!

• LinneaSvea

Åh, vad spännande April15, tänk om du är gravid!!!! Själv har jag bim mellan 25-27 april men känner att det inte tog sig denna ggr heller -:( trots pergo och ägglossningsspruta denna månaden. Börjar redan få mensvärk och pergon ger jättejobbiga symptom. Jag käkar också bidrottningsgele, har gjort sen december så mig verkar det inte bita på... Håller tummarna för dig nu!!!

• LinneaSvea

April15, hur går det?? Själv är fick jag mensen precis och är heldeppig, hade alla skengravidsymptom man kan tänka sig och eftersom jagbåde ätit prasteron i tre månader och tom fått ÄL spruta denna gången hade jag hoppats så men inte.... Känner mig heldeppig...
    Håller tummarna för dig så vi får lite glädje!

Svar på tråden 44 stor önskan att bli gravid