• Carma77

Varning för Emmaljungas luftfria däck och Barnenshus i Uppsala

Köpte en Emmaljunga nitro city i september som efter 3 månaders rullande har helt utslitna däck. De är fulla med sten och swivelhjulen är helt platta och grusiga. Har försökt reklamera men Emmaljunga säger att det är normalt slitage. Vad tycker ni? (Hoppas bilderna jag laddat upp kommer med) Barnens land fd barnenshus i Uppsala har inte varit speciellt hjälpsamma. De tar inget som helst ansvar för vagnarna de säljer, skyller allt på Emmaljunga, och struntar i att höra av sig när de lovat att ringa. Köp barnvagn på andra ställen ni som kan!

• Svar på tråden Varning för Emmaljungas luftfria däck och Barnenshus i Uppsala
  • MeJustMe

Har köpt vagnar där och aldrig varit några problem med nått. Sen om emmaljunga säger att det är på ett visst sätt så kan ju inte B H göra så mycket mer...?!

• Carma77

Som återförsäljare har man ansvar för det man säljer. De höll till fullo med om att däcken var otroligt slitna, så jag föreslog att de kunde sälja nya till inköpspris, men de har inte ens hört av sig som de lovat. Annars kan de ju pusha på Emmaljunga. Skulle iallafall jag göra om jag jobbade i servicebranschen......

• Solrosens

Samma med Babyringen i Malmö, de lovar en viss vara men säljer något annat till dig och sedan har de mage att hävda att det är vi/kunden som ljuger. Min man var med och hörde mycket väl allt säljaren sa att vi skulle få med vagnen (vissa finesser samt regnskydd mm) men vi fick inget av det utan jag fick ringa och tjata, sedan så sa de att vi skulle få allt det där om vi betalade 500 kr för det fast de sagt att det ingick. Nä fy för sådana affärer.

• Maddi

Är det emmaljunga själv som säger att det är normalt slitage eller barnens hus?

• Carma77

Det är Emmaljunga som säger att det är normalt slitage. Personalen på barnenshus håller med om att däcken ser förfärliga ut. En av personalen jag pratade med lovade att göra ett nytt försök med Emmaljunga men hörde inte ens av sig. När jag går in nästa gång ber jag dem höra med en butiksansvarig om jag kan få köpa nya hjul till inköpspris iallafall. Det har nu gått en vecka utan art någon hört av sig.....(försöker lägga in bilder men det går inte)

• Sisisisi

Köp inte bilbarnstol där heller, de har ruskigt dålig koll!

Keep your child rear facing for as long as possible!

Svar på tråden Varning för Emmaljungas luftfria däck och Barnenshus i Uppsala