Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Mammor - Barn som föds från Maj 2014 kommer att mikrochippas...

JAg vet inte riktigt om jag ska argumentera för det positiva bitarna i liknande chip, eller om jag ska anmäla tråden för skräckpropaganda....

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Aniiee
    Gudasänd skrev 2014-01-22 15:26:58 följande:
    Skulle du själv gå med på att bli mikrochippad?

Man börjar ju undra...
    Svar ja. Det skulle jag. Och det är redan gjort, för ungefär 2 månader sedan. DET du.......
  • Aniiee
    Gudasänd skrev 2014-01-22 15:37:21 följande:
    Vem var det som lurade i dig detta...?
    Det svarar jag på när jag får frågan på ett respektfullt sätt....
  • Aniiee
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-22 15:47:07 följande:
    chip buddies! Solig
    Solig
  • Aniiee
    Gudasänd skrev 2014-01-22 15:54:16 följande:
    Jag undviker dem pga den skadliga strålningen...
    Men datorn undviker du inte......
  • Aniiee
    paradox skrev 2014-01-22 20:23:17 följande:

April kom tidigt i år.

Med tanke på TS andra trådar så verkar det vara april i alla fall någon gång i månaden....
  • Aniiee
    tusa skrev 2014-01-23 00:23:09 följande:
    Vill bara, till skillnad från alla andra här, säga att jag är också vaken och ganska väl insatt på många områden om vad som pågår bakom kulisserna med ex. banker, GMO och "sjukvården". 

Detta med chippning sände kalla kårar när jag, under senaste halvåret fick veta att det redan börjat i USA, med de hemlösa...ja det är "frivilligt", för var är frivilligheten i att stå utanför samhällets hjälp när man är desperat och får det som villkor?? Kolla vår svenska historia gällande tvångssteriliseringarna och betänk också att det är såhär man gör när man vill intrudcera kontroversiella nyheter för en befolkning. Man börjar i mindre skala med en grupp som står lite utanför, som har mindre "värde" i samhällets ögon, då accepterar folk utan större invändningar och sedan är tröskeln redan korsad. När det då sedan går att visa på att "titta, vi har redan detta som ett fungerande system i samhället" så kommer folk att acceptera att man tar det steget längre...och längre...och längre...

Tackar TS för the heads up och ska titta på detta ordentligt inför min eventuella förslossning senare i år..
    Vilket dravel....

Jag är som sagt redan chipad. Ask me why......
  • Aniiee
    frangipani skrev 2014-01-23 13:29:21 följande:
    Hej Aniiee! 

Jag skulle gärna vilja veta mer om ditt chip, hade ingen aning om att denna teknologi fanns innan jag läste denna tråden!

Tycker verkligen det är intressant, och skulle vara jättespännande att få höra vad det är för typ av chip du har och anledning till att du opererade in det? Är det permanent? 
    kivirush skrev 2014-01-23 13:48:06 följande:

Jag är faktiskt också lite nyfiken på detta.
    Titta, två personer som vet hur man uttrycker sig respektfullt =) Då ska jag till att svara.

Teknologin finns. Det är samma teknologi som används när man chippar djur, både tama och vilda, så kallade infochip. Det är INTE samma sak som ett "infogathering"-chip, som jag vet håller på att utvecklas och som jag mycket väl kan tänka mig att använda sen, om jag får. 

I infochipet finns medicinsk information om mig, mina allergier, min sjukdom, vad min primärläkare heter och vilket land jag kommer ifrån, och ett id-nummer från en databas så man kan få uppdaterad info om min behandling osv (precis som id-nummret i hundens infochip, så man kan kollen vem som äger den).

Infogathering-chipen som jag har koll på som utvecklas och testas använder nanoteknik för att läsa av blodstatus, hormoner osv. Jag känner en som testar det för användning för diabetiker, men jag vet inte just hur det funkar än så länge.

INGETDERA av dessa båda chip går att läsa av på längre än ungefär 20 cm avstånd, med en chipläsare. Att satelliter eller något sådant skulle kunna läsa av de finns inte på kartan. Det är varken satelliterna eller (de strömlösa) chipen gjorda för.
  • Aniiee

Och, just det.

Jag "opererade" (överdrivet ord, egentligen....) in det för min sjukdom, just in case något händer och jag måste läggas in på sjukhus i en annan stad/annat land. Det är inte på något sätt permanent, jag skulle till och med kunna ta ut det själv om jag får för mig. Det låter inte så vettit att skära sig själv i armen med flit, dock.

• Aniiee
    Hypnotica skrev 2014-01-23 15:12:18 följande:
    Fråga:

Hur vet sjukhuset att det finns ett chip i dig om du kommer in medvetslös?
    jlhm skrev 2014-01-23 15:12:44 följande:
    Hur vet sjukvården att du har ett sådant chip, måste du själv säga till? Har alla sjukhus tillgång till utrustning för att läsa chippet?

Jag har en specialdesignat "medical alert"-halsband (står "info chip" på baksidan istället för diabetes, penicillin allergy osv) och så försöker jag se till att ha en hennatatuering med Medical Alert över chipet så att det ska synas direkt var det sitter. 

Jag vet inte om alla sjukhus i sverige har en chipläsare, men jag tror det. Alla de stora lär ha i alla fall. Händer något utomlands så får jag väl se till att det händer i London eller New York eller Tokyo och inte ute i Konungarnas dal eller utanför Eunice eller nåt.

Alltså, det här är ju ett komplement. Självklart finns allt det här i mina journaler som naturligtvis ligger kvar i databaser och i nåt gammalt arkiv och samlar damm.
  • Aniiee
    Selfish Geene skrev 2014-04-24 16:16:30 följande:
    Nerfherder: det skulle ju vara helt absurt!
    Alla vet väl att utomjordingarna bor inuti Jorden (som är ihålig) med undantag för de förklädda satanistödlorna som styr världen genom Illuminati
    And I died AGAIN! Stop doing this to me,  I've already died thrice today.....
    I am no bird; and no net ensnares me: I am a free human being with an independent will. Charlotte Brontë
  • Aniiee
    UniqueSnowflake skrev 2014-04-24 21:54:07 följande:
    Wow nu blev jag intresserad, jag skulle vilja se de konspirationer som du inte tror på!

For the record: De som tror att 9/11-händelserna är/var en konspiration lever inte i verkligheten på något sätt.

Ungefär exakt som med månlandnings"Bluffen" och "chämmträjls" då...
    Fast det finns ju några konspirationsteorier som visades vara sanna, i alla fall.....
    I am no bird; and no net ensnares me: I am a free human being with an independent will. Charlotte Brontë
  • Aniiee
    UniqueSnowflake skrev 2014-04-24 22:28:07 följande:
    Några kända? Skulle väl vara JFK isf, det var grundplåten, startskottet som gjorde folk till konspirationsteoretiker.
    Tja, det var en konspirationsteori att förskare använde genmodifierade djur..... eh... DUH! säger jag som har en vän som är djurvårdare på ett forskningcentrum..... Men det VAR en konspirationsteori.....
  • Aniiee
    UniqueSnowflake skrev 2014-04-24 22:28:07 följande:
    Några kända? Skulle väl vara JFK isf, det var grundplåten, startskottet som gjorde folk till konspirationsteoretiker.
    Det fanns konspirationsteoretiker lååååångt före det btw.....
  • Aniiee
    Mentat skrev 2015-04-12 13:35:34 följande:

Kul! Jag antar att ni har lagt märke till det men jag påpekar det ändå:
    "Published online 01 April 2015"
    Men, shush! Jag ville ju se om TS skulle nappa......
    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Aniiee
    Briana skrev 2015-04-12 15:22:44 följande:

Det är inte långt ifrån på vissa ställen:

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article20613592.ab

Död

Med tanke på att de har en galopperande kikhostepedemi i australien, med över 2000 barn 2011 som krävde sjukhusvård bara i västra Australien, så är det inte så konstigt att de börjar fundera på vad de ska göra. Forskare har börjat varna för att befolkningen har börjat förlora herd immunity, och det kan bli ren katastrof.
    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Aniiee
    Mentat skrev 2015-04-12 15:47:26 följande:
    Äsch, TS kan nog bortse från sådant som ju ändå inte bevisar någonting för den som redan har sett ljuset, sanningen och vägen!
    Sant.
Svar på tråden Mammor - Barn som föds från Maj 2014 kommer att mikrochippas...