Inlägg från: Mentat |Visa alla inlägg
  • Mentat

Mammor - Barn som föds från Maj 2014 kommer att mikrochippas...

*asg* Jaja, vår vän "Gudasänd" förnekar sig inte.

Fler rubriker från samma skämtsite: "15-åring bygger kärnreaktor" (med fusion i vacuum, bara en sådan sak)
    "Obama planerar att tömma delstaten Montana på folk" (Lustigt att CNN och BBC inte har hört talas om det)

Etc, etc. Ja, jisses. Det där med att tänka efter litet själv skadar aldrig. Faran är väl om någon som är gravid blir uppskrämd helt i onödan av det här tramset, det vore väldigt onödigt för att inte säga direkt.elakt.

• Mentat
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-22 16:46:24 följande:
    Glöm inte HAARP, chemtrails osv - visst är det kul att skratta åt dårarna men det är ju otroligt synd om vanliga, lättpåverkade  människor som faktiskt blir panikslagna på grund av sånt här.
    Ja, därav min sista mening: Skrattet fastnar i halsen när man inser hur elakt det kan vara. Även om gravida kvinnor tänker efter så småningom kan de kortvarigt bli uppskrämda.

Det verkligt allvarliga vore ju om någon pga detta insisterar på att föra hemma varpå oväntade komplikationer tillstöter, sådana som man verkligen hade behövt sjukhusets resurser för att kunna hantera.
  • Mentat
    Gudasänd skrev 2014-01-22 17:21:06 följande:
    Finns mycket som CNN och BBC hört talas om som de inte rapporterar om (men det visset du väl redan att de är väldigt styrda), och motsatsen, att de rapporterar om saker som inte ens hänt, som exempelvis när BBC rapporterade om kollapsen av WTC 7 innan den ens hade kollapsat:

" rel="nofollow" target="_blank">

Fattar du nu varför man inte kan lita på gammelmedia?
    Det finns mycket trams på YouTube, inte minst konspirationsteorier som en del som inte tänker själva kanske t.o.m. tror på.

Om Obama hade velat tömma delstaten Montana på folk, vilket han inte har befogenhet till hade det varit första nyhet på CNN & BBC. Obamas motståndare hade velat få honom avsatt som president för at than överskrider sina befogenheter, hans anhängare hade förklarat att det nationella nödläget kräver det och detta nödläge (som inte existerar) hade i så fall varit förstanyhet i sig självt.

Som sagt, förmåga till eget tänkande skadar inte.
  • Mentat
    Gudasänd skrev 2014-01-22 22:20:36 följande:
    Men Herre Gud...det är ju INTE MIN IDÉ att nyfödda barn ska börja mikrochippas... 
    Ingen annans heller, det är exakt det som är poängen!  Däremot är det bevisligen din idé att skrämma upp gravida kvinnor. Vad får du ut av det?
  • Mentat

Tramset i inlägg #142 tycker jag är riktigt intressant ur synvinkeln "hur religioner uppstår".

Profeten säger sig alltså känna till deet här som ingen annan kan se och ingen annan kan ta reda på men ondskan kan få makt över människorna, lyssna till profetens varning! En sekt bildas som tror på konspirationsteorin, att andra försöker förklara hur vansinnigt det är stärker bara sektens uppfattning om att de andra är styrda av ondskan och så är bollen i rullning.

Människn behöver något att tro på helt enkelt. En del tror på religion och man ser här hur den kan fylla ett behov.

• Mentat

Att månlandningen inte skulle ha ägt rum är en av de konspirationsteorier som är lättast att motbevisa. Allt som krävs är en gnutta sunt förnuft (aj tusan!) och ett minimum av tekniskt kunnande.

Det kalla kriget pågick. Kapplöpningen i rymden var en kamp mellan USA och Sovjet där bägge ville visa upp för världen vem som klarade mest. Givetvis följde ryssarna noga månfärderna.

Radiosignaler kan pejlas. Det borde vara känt även om någon till äventyrs skulle ha glömt det. Kommunikationen mellan månlandaren och Houston skedde via radio.

Konspirationsteorin faller totalt eftersom den förutsätter att Sovjetunionen skulle ha låtit bli följa radiokommunikationen, låtit bli att upptäcka att en fejk byggde på radiosignaler från jorden och låtit att tala om för världen att USA hade fuskat och därmed skänkt bort en gigantisk propagandaseger som hade skakat USA i dess grundvalar!

Sade jag en gnutta sunt förnuft? Minska det hundrafalt och man inser fortfarande att den konspirationsteorin är sällsynt löjlig.

• Mentat
    Gudasänd skrev 2014-01-24 15:03:45 följande:
    Mentat, innan du fortsätter rabbla en massa motbevisat tugg, ögna dig igenom följande sajt, så kommer du tillbaka hit med det logiska tänket intakt:

(diverse trams)

Okej?

Jag noterar att TS inte hade något som helst svar på inlägg #142. Men det är klart, jag sade ju att det krävdes ett minimum av sunt förnuft för att kunna hänga med i resonemanget.

Sidan du länkar till är ju rent skrattretande. "Det går inte att bromsa för jordens gravitation är för stark"!? Tydligen vänder sig den siten endast till människor som inte har häört talas om luftmotstånd. Jag börjar förstå varför Flashback stängde av dig, det är annars en prestation att bli utslängd därifrån.
  • Mentat
    Gudasänd skrev 2014-01-24 18:49:19 följande:
    1. It is not possible to fly to the Moon and back (in spite of Wikipedia/ NASA suggesting otherwise) because you need, apart from a comfortable space ship with a very advanced steering system, a big mass of fuel/energy to do it using the best rocket engines available by the military very secret industry, but you cannot carry the mass of all the fuel with you, because you get too heavy.

2. You cannot even land on Earth again! The space ship brake system does not work in the atmosphere. Earth gravity is much too strong. You or your mass will just go faster and faster. No way you can brake. Your mass and ass will burn up at re-entry!

3. Any human in a space ship will immediately be fried to death due to heat radiation from the Sun and cosmic radiation. To insulate the space ship against radiation will make it too heavy. A space ship travelling between Earth and Moon is exposed 24/24 and 7/7 to the Sun, as if you were at the Equator of planet Earth but without any filtering, damping, turbulent atmosphere. Same applies to satellites orbiting Earth high above the atmosphere. They all heat up to ~200°C, when exposed to the Sun.

Det gjorde jag, punkt 2 var den jag avfärade som ett osedvanligt pinsamt exempel så beviligen lägger du inte märke till så mycket. Fast det visste vi redan från trådstarten.

De övriga punkterna är lika mycket trams. Man behöver de stora mängderna bränsle för att komma utanför jordens dragningskraft, det är exakt därför man har en trestegsraket vid starten. Att övervinna månens dragningskraft är inte alls lika svårt.

Vad gäller punkt 3 så fick astronauterna mycket riktigt en rejäl dos gammastrålning. Övrig strålning är givetvis inget problem, vilket var och en vet som kan ett uns om fysik. Den som inte kan det är det inte lönt att försöka förklara för heller. Obemannade satelliter behöver inte isoleras så de kan växla i temperatur utan att det gör något.
  • Mentat
    UniqueSnowflake skrev 2014-04-23 18:33:51 följande:

DETTA ÄR ETT HOAX, en bluff, båg, ett SPRATT!

Hoppas ingen går på det.Var lite källkritiska!

Var inte orolig: Ingen med vettet i behåll går på något sådant trams och de som gör det var nog hopplösa fall från början.
  • Mentat
    Selfish Geene skrev 2014-04-30 08:16:36 följande:
    Gudasänd: hur blev det? Har bebisarna börjat förses med microchip ännu eller?
    Alla undergångsproeter brukar lämpligt nog flytta fram undergången efter hand som de utpekade datumen passeras utan att något händer...
  • Mentat
    Aniiee skrev 2015-04-12 13:54:29 följande:
    Men, shush! Jag ville ju se om TS skulle nappa......
    Äsch, TS kan nog bortse från sådant som ju ändå inte bevisar någonting för den som redan har sett ljuset, sanningen och vägen!
Svar på tråden Mammor - Barn som föds från Maj 2014 kommer att mikrochippas...