Mammor - Barn som föds från Maj 2014 kommer att mikrochippas...
Aniiee skrev 2014-01-23 15:05:44 följande:
Titta, två personer som vet hur man uttrycker sig respektfullt =) Då ska jag till att svara.Teknologin finns. Det är samma teknologi som används när man chippar djur, både tama och vilda, så kallade infochip. Det är INTE samma sak som ett "infogathering"-chip, som jag vet håller på att utvecklas och som jag mycket väl kan tänka mig att använda sen, om jag får.
I infochipet finns medicinsk information om mig, mina allergier, min sjukdom, vad min primärläkare heter och vilket land jag kommer ifrån, och ett id-nummer från en databas så man kan få uppdaterad info om min behandling osv (precis som id-nummret i hundens infochip, så man kan kollen vem som äger den).
Infogathering-chipen som jag har koll på som utvecklas och testas använder nanoteknik för att läsa av blodstatus, hormoner osv. Jag känner en som testar det för användning för diabetiker, men jag vet inte just hur det funkar än så länge.
INGETDERA av dessa båda chip går att läsa av på längre än ungefär 20 cm avstånd, med en chipläsare. Att satelliter eller något sådant skulle kunna läsa av de finns inte på kartan. Det är varken satelliterna eller (de strömlösa) chipen gjorda för.