• Ung kvinna

sheasmör i Stockholm?

Är det någon som vet var man kan köpa ekologiskt sheasmör i en fysisk butik i Stockholm? Eftersom man inte vet så mycket om tillverkningen och att produkten är säker så skulle jag vilja köpa den på något välkänt ställe som har funnits länge.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden sheasmör i Stockholm?
  • Ekosnygg

Eftersom jag själv inte har en fysisk butik :) får jag nog hänvisa dig till någon av mina konkurenter. Jag var inne snabbt på oikos hemsida och såg att de hade ett sheasmör så de borde ha det i deras butik också. Butiken ligger på Hantverkargatan 18 i stockholm

• Ung kvinna
    Ekosnygg skrev 2014-01-23 22:47:53 följande:
    Eftersom jag själv inte har en fysisk butik :) får jag nog hänvisa dig till någon av mina konkurenter. Jag var inne snabbt på oikos hemsida och såg att de hade ett sheasmör så de borde ha det i deras butik också. Butiken ligger på Hantverkargatan 18 i stockholm
    Jag hittade faktiskt ekologiskt sheasmör hos Loccitane som finnsi Stockholm som jag köpte häromdan.

Måste bara passa på att säga att naturesbeauty är en jättetrevlig hemsida :) Du borde marknadsföra dig lite på lockig.se. Jag är med där och tror att nätbutiken skulle passa som hänger på den sidan!
  • Ekosnygg

Härligt att du tyckte om sidan och vad bra att du hittade sheasmör :) Hade en tävling på lockig.se för ett tag sedan och brukar skriva lite i forumet ibland men skall försöka vara lite mer aktiv :)

• Ung kvinna
    Ekosnygg skrev 2014-01-25 21:07:13 följande:
    Härligt att du tyckte om sidan och vad bra att du hittade sheasmör :) Hade en tävling på lockig.se för ett tag sedan och brukar skriva lite i forumet ibland men skall försöka vara lite mer aktiv :)
    jag köpte vitt (troligtvis?) raffinerat shiasmör. Har även testat äkta från en afrobutik men den luktar väldigt speciellt, klarar inte av lukten. vad är skilnaden i kvaliten på den jag köpte och den du säljer på din sida?
  • Ekosnygg

Om det är den här som du köpte www.loccitane.se/pure-shea-butter-150-ml,25,2,1717,30128.htm så såg den okej ut men svårt att säga när de inte lägger ut innehållsförteckningen. Oftast så luktar sheasmöret lite nötaktigt när de är helt naturliga

Skillnaden igentligen är väl att den raffinerade tappar väldigt mycket näringsämnen genom processen gentemot en oraffinerad. Som jag som använder sheasmöret flitigt nu under vintertid både till mig och mina barn då vi blir extra torra och då vill jag ha bra innehåll till huden som återfuktar och ger näring till min hy.

men om det är någon större skillnad på den du köpte och den som jag säljer blir svårt att säga utan att sett innehållsförteckningen och provat

• Ung kvinna
    Ekosnygg skrev 2014-01-25 21:27:42 följande:
    Om det är den här som du köpte www.loccitane.se/pure-shea-butter-150 -ml,25,2,1717,30128.htm så såg den okej ut men svårt att säga när de inte lägger ut innehållsförteckningen. Oftast så luktar sheasmöret lite nötaktigt när de är helt naturliga

Skillnaden igentligen är väl att den raffinerade tappar väldigt mycket näringsämnen genom processen gentemot en oraffinerad. Som jag som använder sheasmöret flitigt nu under vintertid både till mig och mina barn då vi blir extra torra och då vill jag ha bra innehåll till huden som återfuktar och ger näring till min hy.

men om det är någon större skillnad på den du köpte och den som jag säljer blir svårt att säga utan att sett innehållsförteckningen och provat
    Tack för ditt svar!

Jag köpte en ganska stor burk men relativt billigt men har bestämt mig att slänga den pga lukten ocg bara hålla mig till Loccitane. Testade den i håret tillsammans med olivolja och kokosolja och mitt hår har aldrig varit finare :)
  • MartinaZ
    Jag köper mitt sheasmör på Opella.se . De har ingen fysisk butik, men jag brukar få hämta direkt från deras lager på Kungsholmen. Kan varmt rekommenderas. Glad
Svar på tråden sheasmör i Stockholm?