Inlägg från: Anonym (Alice) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alice)

Jag offrar mitt liv, sockret och maten går först och det känns skit.

Jag skulle rekommendera dig att gå till en "viktklubb", varesig det är VV, Itrim, Xtravaganza eller vad som helst. Men matberoende handlar om så mycket mer än mat och man behöver stöd. Gruppmöten är en stor faktor i varaktig nedgång. Så det är tips nr1. 

Nr 2: Veckohandla som någon sa är smart. 

Nr 3: Ät regelbundet, vid samma tider på dagen. 3 "stora mål" och ett eller två mellanmål, beroende på hur långa dina dagar är. Detta hjälper dig att få jämnare blodsockernivåer och hjälper förbränningen av energin.

Nr 4: Hitta ditt sätt att äta, antingen det är att räkna kalorier, lchf, handflate-metoden eller dylikt. Hitta något som passar dig och som du klarar av att hålla. 

Nr 5: Gör förändringen succesivt, så det inte blir för många regler direkt, utan börja med en sak. När den saken känns fullt naturlig, börja med nästa... Så att uppgiften inte blir för stor för att klara av. 

Nr 6: Kolla hur det är med vardagsmotionen. Du kanske inte springer maraton än, men utmana dig själv. Införskaffa dig t.ex. en stegmätare och bestäm dig för att gå 8000 steg om dagen t.ex. (eller ett annat mål som passar dig bättre) och utöka med tiden :) 

Och var snäll mot dig själv!! :) Tänk positiva tankar! 

Jag märker att nu går det så lätt för mig, för jag tar det inte på för stort allvar, om jag äter fel en dag så ältar jag inte det i en evighet utan jag bestämmer mig bara för att nästa dag ska bli rätt. 

Tips är att titta in på den anonyma viktråden, där kan du följa andra och få fantastiskt stöd av de andra som är där, tips och tricks och annat hjälpande :)

• Anonym (Alice)
    Lizzy 488 skrev 2014-02-16 14:16:49 följande:
    Börja med beteende medicin och få sedan en remiss och gör en gastricby pass 
    Varför fortsätta med OP, när TS själv säger att hon inte vill det?
Svar på tråden Jag offrar mitt liv, sockret och maten går först och det känns skit.