Inlägg från: PetraT |Visa alla inlägg
  • PetraT

Tips på bakåtvänd barnvagn med lufthjul

Hej. Jag ska nu ha mitt tredje barn och har lärt mig att duovagn inte är ngt för mig. Så nu är jag ute efter en sittvagn / sulky/ kombivagn där man smidigt kan ha en mjuklift/hårdlift. Den ska va bakåtvänd alt både bakåt och framåtvänd, det ska vara lufthjul på (bor på landet) och sen får den inte stor å klumpig ihopfälld. Jag har tittar på kronan sulky å tycker den är perfekt förutom att den inte är vändbar/bakåtvänd. Bäst tycker jag om såna där man bara flyttar över handtaget ist för vända på hela sitsen. Jag har kanske lite höga krav men kom gärna med förslag....;)

• Svar på tråden Tips på bakåtvänd barnvagn med lufthjul
  • PetraT

Problemet med båda dessa vagnar ni rekommenderar är att dom är kombivagnar vilket gör dom ganska klumpiga, helst av allt är jag ute efter en duovagn där själva sitsen inte går att ta loss så det bara är själva styret man flyttar över om man vill ha den framåtvänd. Verkar inte finnas så mycket såna vagnar längre, mest begagnade, vilket iofs inte spelar ngn roll då jag gärna köper begagnat.

• PetraT

Förlåt, nu skrev ja lite fel, dom ni rekommenderar är duovagnar men helst av allt så vill jag ha en kombivagn, alltså en sån med fast sits som man lägger en mjuklift/hårdlift i och kan flytta handtaget från ena till andra sidan.

• PetraT

Oj, my mistake, ja det är en sån vagn jag är ute efter...:) är den smidig att få in i bilen å så?

• PetraT

Det låter ju som de e dags att åka iväg å titta närmre på en sån..:) Vi har en sån typ av vagn här hemma på gården, en gammal knorr, den e ganska sliten å så men passar perfekt som på-landet-vagn men det är tack vare den som ja vill ha en nyare variant med samma funktioner. Den enda nackdelen är väl att den crescenten e ganska dyr även på beg.marknaden men de får d va värt helt enkelt. Kronan släpper även några nyheter nästa fredag den 31/1 så de ska bli spännande å se va de blir.

• PetraT

Jo de e sant, men ja jämför ju med andra sittvagnar ja har tittat på men då är dom ju inte vändbara vilket känns som ett måste när man ska ha ett spädbarn i.

Ja ska åka å titta på en imon tänkte jag, bara hoppas att babyproffsen här i Jönköping har ngn hemma.

Svar på tråden Tips på bakåtvänd barnvagn med lufthjul