Inlägg från: rudbeckia |Visa alla inlägg
  • rudbeckia

Sluta amma och gå över till ersättning innan 4-5 månader, erfarenheter?

Jag är tvungen att sluta att amma pga sjukdom och jag har 2,5 månader på mig innan jag måste helt sluta, bebisen är nu 2 månader. Är det någon som har liknande erfarenhet och kan ge tips på erfarenheter och hur man kan gå till väga? Jag har som tur väl är vant min bebis vid att få flaska med min mjölk, däremot vägrar han ersättning.

• Svar på tråden Sluta amma och gå över till ersättning innan 4-5 månader, erfarenheter?
  • rudbeckia

Tack för alla tips! Gjorde ett första försök med att blanda i erättning i bröstmjölken, 25%, och det fungerade. Bytte även märke på ersättningen och nu verkar det fungera bättre. Hur lång tid tar det att trappa ner till bara ersättning tror ni? Funderar på att amma helt en månad till och bara hålla honom van vid nappflaska och vänja honom vid smaken av ersättning för att sen succesivt byta ut målen under 1 1/2 månad. Kan den planen fungera?

• rudbeckia

Hjälp!!
    Min kille la av att ta nappflaskan helt plöstligt i ett av sina utvecklings språng och vägrar ta den igen. Det spelar ingen roll om det är bröstmjölk eller ersättning han vägrar helt enkelt suga. Vi har försökt leka med flaskan med olika innehåll, vatten, bröstmölk, ersättning och det fungerar inte. Nu försöker vi utnötningsvarianten och nu har han inte ätit på 7 timmar och jag lider med honom.

Vad ska jag göra? Jag har nu mindre än 3 veckor på mig att sluta pga läkarordination, det är min egen hälsa det handlar om och det är därför jag måste sluta.

Svar på tråden Sluta amma och gå över till ersättning innan 4-5 månader, erfarenheter?