• Anonym (fundersam)

nålar??

hej, när jag födde mitt andra barn så stod det i min jurnal ( O.B.S) att jag var väldigt stickrädd och nålrädd. jag ville ha en sådan naturlig förlossning som möjligt, jag tog ingen ryggmärgsbedövning utan endast lite lustgas. allt gick bra under förlossningen men när bebisen hade kommit ut så kom aldrig efterbörden ut, det var en barnmorska som masserade min mage dom höll på med det ett tag och det gjorde fruktansvärt ont...men till det värsta, då säger barnmorskan att dom ska kalla in någon annan som ska utföra arkupungtur ( felsvatat) men jag sa nej,nej inge sådan!! men vi måste sades det det är viktigt, den måste ut, jag sa nej, jag grät nästan och jämrade mig och var helt förkrossad över att dom tog över, jag "fick" inte kontrollera över min kropp vad som skulle hända. dom satte massor av nålar över hela magen och under tånaglarna...det kom aldrig ut och dom gjorde ett ingrepp istället och jag sövdes ner, och läkaren sa efteråt att det satt så himmla hårt att dom fick ta ut den i bitar...nu till frågan...gjorde dom rätt att utföra arkupungtur fast jag sa nej flera gånger?? eller är det jag som är bara överkänslig?? det stod i journalen att nålar var jag väldigt rädd för, förlossning rädd överhuvudtaget och gick på anima samtal.

MVH. N

• Svar på tråden nålar??
  • Aleksandra Barnmorska

Hej! Nej, de gjorde verkligen inte rätt att sätta nålar mot din vilja! Både då du sa nej och att det stod i din journal att du r nålrädd! Jag tycker att du ska ringa/maila till chefen på förlossningen och berätta. Såhär får det inte lov att gå till. Lycka till

Svar på tråden nålar??