Inlägg från: Familjen no1 |Visa alla inlägg
  • Familjen no1

Förvärkar+fixering v 30?

Hej. Skuttar in i tråden Flört.
    Väntar vår 5:a och har också grym foglossning OCH förvärkar, jag är nu i v 31+0 och i v 27 var vi in till förlossningen för en koll av tappen då jag haft mycket förvärkar och har en lätt prematur och snabba förlossningar sedan innan. Eftersom vi har 8 mil till bb så skulle det vara fruktansvärt om en prematur förlossning startar om det skulle gå lika fort som de andra
    Förvärkarna har nu ändrat karaktär lite, igår natt höll de i sig konstant längst ner i magen och ut i ryggslutet i 6 timmar i sträck, jag brukar vara lugn av mig men då blev jag lite nervös men eftersom det inte gjorde riktigt "värkont" ringde vi aldrig och igår och inatt var det mer som "vanligt" igen.
    Lite om min situation, hur går det för er? Solig

• Familjen no1

Jupp nu ligger liten visst ner med huvudet och trycker i bäckenet, ruckbar (ingen av mina har varit fixerade) magen sjunkit och sf-måttet planat ut. Barnmorskan tror det är mycket troligt att bebis kommer runt vecka 34 som min förstföddeObestämd.

Hur har ni andra det??

• Familjen no1

Ja men man vet ju aldrig, säger hon nog eftersom hon väl känner till min förlossningshistoria med en prematur och hem/bil förlossningar och att man är "uttänjd" Obestämd efter 4 f.l.
    Men tycker mina förvärkar lugnat sig,fast jag är 2-3 cm öppen, vilket man kan gå och vara i flera veckor som omföderska Tungan ute

• Familjen no1

Har precis likadant fast är 33+4 idag. Har ett sånt tryck ner i bäckenet att jag knappt kan gå, förvärkarna fortsätter som de gjort sedan v 25-26. Ska på induktionsamtal på måndag, då görs förmodligen en koll på mognaden och hur det står till. Detta plus att foglossningen blivit mycket värre så hinner jag nog bli totalknäckt om jag ska gå till 38 fulla veckor, för det är först då de gör igångsättningen

• Familjen no1

Blir igångsatt bara för att vara på plats Slippa föda hemma eller i bilen IGEN! Jag tyckte det var en kanonupplevelse, var typ bara en cm öppen när de tog hinnorna, fyra timmar senare var hon ute Men visste jag vi hann in skulle det få sköta sig självt.

• Familjen no1

Jag har aldrig haft täta regelbundna värkar förens det har varit "för sent"...
    Så med tvåan hade jag bara lite småont då och då, sen gick vattnet och en kvart senare är hon född. Under den tiden hann vi ringa förlossningen som skickade ambulans, men allt var klart när de kom fram, navelsträngen fick sitta kvar ända till sjukhuset.
     Trean var nästan likadant, lite småont då och då, avtog helt ett par timmar, sen slog det liksom bara till och värkarna kom i ett och till slut kom krystvärkarna, så det var bara att lyfta rumpan och ta emot. Men då var vi jättenära sjukan så det var bara att hämta personal och sen knallade jag själv in med tösen i famnen ( med navelsträngen kvar såklart) Solig
    Nu när jag läser det låter det nästan osannolikt hahaha MEN det har gått fantastiskt bra!

• Familjen no1

Haha bita av navelsträngen? Nää sen avnavling är ju bara bra sägs det
    Vi har också en timma till sjukhus, och lite knixigt med barnvakt som har minst en halvtimma hit.
    Så med de föregående förlossningarna är igångsättning nästan enda alternativet, men som sagt har jag fortfarande mycket förvärkar och med en premarur i bagaget vet man aldrig vad som händer.

• Familjen no1

Är idag 35+0 så jag är inte särskilt bekymrad OM bebbe skulle vilja komma ut nu...
    Tänk vad mycket oro det varit utan att det blivit nåt, mina förvärkar lugnade sig lite ett tag och bebisen var också mycket lugnare Förvånad !? Men nu ett par dagar och framförallt nätter har det ökat igen och idag hade jag 3 ONDA värkar på 40 min Skrikandes, men det har återgått till mer "normala" förvärkar igen.
    Så nu tror jag nog jag går klart mina 38 veckor innan igångsättningen Drömmer

• Familjen no1
    Emiems skrev 2014-02-26 14:21:26 följande:
    Jag pratade med bm nu & hon hade personligen ringt till FL så jag ska dit o kolla varför jag har ett hål där.. återkommer senare..
    Nyfiken Oskyldig
    Av egen erfarenhet vet jag att min tapp är mjuk och öppen en del, men sitter högt upp och bebisen är inte jättelångt ner än. men har däremot fått mer som mensvärk och ett tryck neråt idag, fast inte så mycket sammandragningar... konstigt, eller kanske en fixering på G,har ju aldrig haft nån som gjort det innan Flört
  • Familjen no1

Hur går det för er??
    Alltså hur novis kan man känna sig? Har sedan igår fått rejäl "mensvärk" och ett jobbigt tryck ner och bak, inte som riktiga krystvärkar men ändå känslan av att vilja sätta sig på toa hela tiden (utan direkta resultat) .
    Men UTAN särskilt mycket förvärkar, bara lite lagom många Flört. Detta är ju ändå femte barnet och aldrig känt såhär????

• Familjen no1

Ja åderbråck, svullnader och andra ojämnheter kan det absolut vara, inget är som det brukar här och helt slät hela vägen upp tror jag inte nån är? Tror absolut inte att det är tappen som känns ett halvt finger upp, personligen känns min så högt upp så man nästan bryter arm och fingrar Fast den är öppen för minst två fingrar och svampig, det jag känner iallafall, sen kan det ju vara stängt längre in men det når jag inte

• Familjen no1

Tjopp så ändrade sig foglossningssmärtan, har haft så vidrigt ont att vissa dagar varit fruktansvärda och behövt hjälp av kryckor, men så i tisdags slutade den där brännande, svidande näst intill outhärdliga smärtan och nu känns det mer bara som ordentlig konstant träningsvärk Glad. Och ett annat tryck bakåt och rörelserna nere i magen känns inåt/neråt mot rumpan, kanske glidit ner och stabiliserat bäckenet, skönt är det i alla fall .
    Idag är det "bara" 11 dagar till igångsättning, guuud så jag längtar!!!

• Familjen no1
    Emiems skrev 2014-03-07 10:44:10 följande:
    va skööönt :) Vilken vecka va du i?

Är idag på 36+3. Sammandragningarna kommer inte lika ofta längre men när de gör det är de ondare, mer mensvärklika. Och bebben är helvild
  • Familjen no1

Emiems: Först och främst ett stort grattis till flickan {#emotions_dlg.flower}

Men vilken jädra resa du fick göra, vet inte om man ska skratta eller gråta när man läser detta, för riktigt på riktigt låter det ju inte!!!
    Grattiskramar i massor

Svar på tråden Förvärkar+fixering v 30?