Emiems skrev 2014-02-28 10:43:23 följande:
jaa det kan mkt väl stämma!
Dom lyssnar inte. dom kan inte byta datum, vilket jag förstår!
På första UL så hade jag ett tidigare datum men så ändrade dom det på rutin UL med en vecka.
Usch mår så dåligt nu, vill bara att barnet ska komma.. kan inte sova på nätterna, ALLS.
Men ett tips till er som har halsbränna eller har andra problem med magen, ha en förpak. med nyponsoppa vid sängen, det är jätte gott & känns skönt i magen på morgonen sen..
Jag har sånt illmående men det hjälper lite faktiskt.. går säkert bra med blåbärs soppa oxå...
Men HALLÅ!!?? jag kände igen mellan benen för jag kunde inte låta bli helt enkelt.. jag VET att jag kände ett hål..
Det där med livmoderstapp är en evig undran för mig.
'Jag Känner en liten "pigg" eller en "flik" låångt ner, behöver bara stoppa in halva fingret, & de sitter liite åt höger sida,, det måste väl vara tappen? Den är inte lång , kanske 1,5 - 2 cm
MEN lite längre upp i mitten så är det ETT HÅÅÅL!! jag inbillar mig inte, det är ganska nära tappen men ändå inte.. kanske 4 cm ifrån.. kanske lite närmare..
Hör den "ihop" med livmodertappen? Det känns som en mun.. är det livmodersmunnen?
Men kan man både känna tappen OCH detta hål? är inte det lite konstigt?
Jag kände inte tappen första gången jag kändew hålet..för jag kollade längre upp.. denna lilla mask sitter väldigt långt ner..
Jag blir tokig.. för när jag kollade hålet för nåhgra dagar sen så var det mindre, så det är alltså större NU.
Jag ville att lkäkaren skulle undersöka det ordentligt.. men dom gjorde bara ett vaginalt UL & sen va det bra med det.. Han kollade inte ens hålet.. kände mig så dum..
Men jag känner ett hål, jag ljuger inte.. & jag har inte känt fel.. Jag får in fingertoppen & så kan jag röra runt den lite, får nog in sammanlagt 2-3 fingertoppar men får ej in så många fingrar i slidan.
Vad kan det vara?
Kan man inte få åderbrock i slidan under graviditeten? Kanske är det du känner nederst, och sen att hålet du känner faktiskt är att du är öppen. Om tappen är nästan utplånad är den ju mjuk och sitter väl mer som en liten "krans" runt öppningen?
Vad jobbigt att du inte får sova. Man blir ju helt knäckt! Jag har problem med ischias och vaknar om nätterna och har så ont att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Finns inget sätt att ligga på!
Det där med datum och UL ger jag inte heller mycket för. Jag vet exakt när jag hade äl då jag tempade med fertility friend, testade med äl-stickor och har väldigt tydliga symptom. Hade äl på cd 27 och testade med stickor från cd 10. Enligt äl har jag bf 9 april. Vid första och andra ul (v6 och v13) blev jag framflyttad 6 dagar, nytt bf 3 april. Sen på rul blev jag tillbakaflyttad 10 dagar, nytt bf 13 april. Dock började jag spy på äl +11 och testade starkt positivt på äl+12. Om rul skulle stämma skulle jag alltså börjat spy på äl+7 och fått ett starkt plus på äl+8... yeah right.