Emiems skrev 2014-03-07 09:41:35 följande:
Hehe ja vi får väl se om bebisen har mkt hår eller inte =)
Igår så kände jag igen & jag är öppen nu. känner bara en hinna & så ligger babyn där.., de kom ut lite blod oxå.. med lite slem i..
Hade handskar på mig & kände bara försiktigt..
Hoppas det kommer komma igång nu!
Jag fick in fingret i tappen & sen kände jag ett hål när ja kom fram.
Jag har mkt sammandragningar med mensvärkliknande känsla?
Dom är ganska relegbundna men dom gör inte så ont.. så jag väntar tills dom gör ont..
Går in i vecka 39 i morgon enligt mina egan beräkningar.. & enligt BM så går jag in i vecka 37.
Det är två veckors skillnad. men jag vet när jag hade sex & inte.
Dom vill inte lyssna =)
Hoppas bebis kommer i helgen!!!
Skulle bli överlycklig då.. fick hem nya vagnen igår.. en Bugga =) såå himla nöjd =)
Hur mår ni?
Jag blev oxå tillbakaflyttad två v med mitt sista barn. Vilket i min värld va helt befängt för jag testa ju positivt, spydde o hade mig på bim+1. Som då enligt RUL eg först va ÄL. Vilket vilken idiot som helst fattar att man inte kan testa gravpositivt etc på ÄL. Men men.
Veckorna gick, symptom, sparkar, sf-måtten va högre än normalt hela vägen, dvs jag va längre gången enligt allt. Utan RUL.
Det slutade med att hon kom på BF, enligt RUL, torr o skrynklig, stor o grann. I min värld hade jag gått över ca två v. O med tanke på hur hon såg ut etc så gick jag över ca 2 v, precis som jag gjort med mina andra två före.
Så du är säkert längre gången än de säger. Men bli inte förvånad om den kommer senare ändå, för över tiden är ju normalt att gå.
Men sluta pilla där nere på dig själv. Låt kroppen ha sin gång. Stressa inte igång ngt för det mår varken din bebis eller du bra av om det skulle köra igång pga ditt pillande o inte för att den faktiskt är redo. O tänk på infektionsrisken. Samtidigt som du för in fingret där så kan du få med dig ngt på vägen upp, ngt som sitter i dina slidväggar el dylikt, fast att du tvättat dig etc. Låt bli!