Inlägg från: Snöflinga |Visa alla inlägg
  • Snöflinga

Adoption Afrika?

Hej!

Vi har inte adopterat från dessa länder, men jag har läst en del artiklar om folk som har. Jag har också sett en blogg med en familj som adopterat därifrån. Det kan hända att den finns här: adoptionsbloggar.blogspot.se/

De flesta jag har hört är från Kenya tror jag (varför är det landet inte aktuellt för er?) och där verkar man vara flera som är nere samtidigt och lär känna varandra, barnen leker med varandra o.s.v.

Det är nog dumt att ställa in sig på att få ett yngre barn än man har medgivande för, risken är ju att man blir besviken då. Om lägsta medgivande är 3 år så kan man oftast inte önska yngre barn. Men ex. Barnens Vänner skriver att de rekomenderar medgivande upp till 3 år i Taiwan, men där är det inte skrivet i sten. Så det är nog olika för olika organisationer och länder... Där får man nog fråga varje organisation vad som gäller och vad ett sänkt medgivande i sådana fall skulle innebära för ex. väntetiden.

Hoppas ni kommer fram till något bra!

• Snöflinga

Har du kollat på Barnens Vänners hemsida på Taiwan. Vet inte vad ni har för faktorer som påverkar, men ett av barnhemmen i Taiwan har två års äktenskap som krav t.ex. inte tre...
    Men ni är kanske inne på ett afrikanskt land?

Svar på tråden Adoption Afrika?