Inlägg från: BuoBä |Visa alla inlägg
  • BuoBä

Hur "lär" man sig att klä sig snyggt?

häxvrål skrev 2014-01-18 09:48:33 följande:
    OCh snygga byxor...jag är ganska kort. Det är svårt att hitta byxor som passar på längden. Finns det bra affärer som lägger upp byxor (typ som JC gör, där jag köper min jeans)?

"Tantaffärer" brukar ha ett bra utbud på svarta byxor i olika modeller, och uppläggningsservice. Alltså såna butiker där man tittar i skyltfönstret och tänker "den där toppen skulle mormor gilla". Se bara till att byxorna går att tvätta i maskin.
  • BuoBä
    Vinterankan skrev 2014-01-18 16:13:40 följande:
    Hade samma problem förut. Fick en del hjälp av en blogg jag hittade när jag googlade smart casual. Då hittade jag sådant som var snyggt men fortfarande kändes som mig. Har mycket kjolar och blusar.

Du råkar inte komma ihåg vad bloggen hette? Jag följer caphillstyle.com, men stilen där är eg lite för strikt.
  • BuoBä

Smink är absolut inget måste! Om du ändå vill känna att du ansträngt dig lite, satsa på rengöring, en lite lyxig ansiktskräm och ev mascara (finns speciell för känsliga ögon).

• BuoBä
    Seven Costanza skrev 2014-01-19 22:16:50 följande:
    Tack för tipset, snygga kläder i olika prisklasser!

Ja, det är det som är bra med den, att det inte är "åååååh, du bara mååååste ha den här Birkinväskan i år annars kan det kvitta". Jag skulle gärna hitta motsvarande blogg i Sverige, som mer handlar om stil än mode och som riktar sig till vuxna kvinnor, så om någon har ett tips.... Jag jobbar också på att förbättra min stil.
Svar på tråden Hur "lär" man sig att klä sig snyggt?