Inlägg från: Neithotep |Visa alla inlägg
  • Neithotep

Vi som väntar Septemberbebisar 2014

Hej, är gravid i V. 16 (15+), kan man hoppa in här? =) 
    Väntar fjärde sonen till 1sep. 

• Neithotep
    thefee skrev 2014-03-12 14:47:26 följande:

Jo är så nyfiken denna gång och hoppas så mycket på att deet är en tjej i magen så jag vill veta denna gång för att kunna förbereda mig mentalt ifall det visar sig att det är en kille i magen. Känner att jag kommer bli så besviken om det är en kille att jag vill förbereda mig före förlossningen och inte bli besviken då utan se det som att vi får en (förhoppningsvis) frisk och kry kille i stället :) vet inte om det är fel att tänka så men det skulleniaf kännaslite lättare att veta iförväg om det är en kille eller tjej denna gång. Självklart är ju huvudsaken att dom kommer ut friska och krya, inte vilket kön dom har.
    Vi kollade för att förbereda andra, de verkar bli så besvikna över att vi bara får pojkar och är ju inte jätteroligt att höra "vad synd" som kommentar när de tittar ned i vagnen och frågar vad det blev ;)
  • Neithotep

Hur ofta går ni till bm? Jag var på inskrivningssamtal i vecka 8 och nästa tid jag har då är jag i v.21.

• Neithotep

Verkar vara lite skillnad på var man går då med andra ord :)
    Ja det kanske blir mindre ofta om man har barn sedan tidigare, fast samtidigt förstår jag inte riktigt varför det skulle vara så heller..

• Neithotep
    E2012smamma skrev 2014-03-18 16:52:02 följande:
    Hur känns foglossning egentligen? Aldrig riktgt begripit det.. Ont i ena skinkan också.

Det är nog lite olika hur det känns, var det gör som värst ont.. har haft foglossning med alla fyra och har det även mellan graviditeterna, har ont typ strax ovanför svanskotan och ibland känns det som att det strålar ut mot höfterna. Hoppas du slipper känna av det .

Jag mår bra men är såå trött, lägger mig samtidigt som barnen varje kväll (19), så det känns väl inte som att jag har så mycket till liv på vardagarna :-P
  • Neithotep

Det här kubtest som ni gör.. förstår att jag kanske kan googla mig till svaret också men, är det något ni blivit erbjudna? Har det i så fall med ålder eller att man är i någon riskgrupp att göra? Eller har ni betalat för det själv? 

• Neithotep
    E2012smamma skrev 2014-03-19 15:49:41 följande:
    I Stockholms kommun erbjuder dom alla. I övriga kommuner skall det erbjudas från 35 års ålder IOM att risken då

Ökar för kromosomavvikelser.

Annars får man pynta själv..

Ah ok, tack för svar. Då förstår jag att jag inte hört talas om någon som gjort det då jag bor i norrland och inte är i den åldern att det är aktuellt :)
  • Neithotep
    E2012smamma skrev 2014-03-22 09:18:32 följande:
    Jag tycker inre jag har någon mage alls :(

Skulle gärna byta med dig, önskar jag var en av de som fick slippa magen första halvan av graviditeten.
  • Neithotep
    E2012smamma skrev 2014-03-22 11:42:38 följande:
    À men blir lite nojig att den inte växer som den ska :S

När har du rul?
  • Neithotep
    E2012smamma skrev 2014-03-22 12:46:59 följande:
    22/4, kommer då va i 19+0.
    Ok, precis en månad kvar alltså.. hoppas tiden går snabbt! Jag ska på rul i v. 19+2, tycker det känns sent, har gått kring vecka 18 tidigare graviditeter. 
Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014