• emjh

Vi som väntar Septemberbebisar 2014

Hej! 

Hoppas gärna in här, har läst ikapp  tråden från början.  :) 
    Jag är 36 år (37 på lördag!) och väntar mitt andra barn med BF 27/9. 

Har varit kolossalt trött denna graviditet, förra gången blev jag piggare i mitten men nu är det som att gå i dvala mest hela tiden. Mitt HB var 117 när jag var hos BM 4 juni och sedan dess äter jag niferex varannan dag.

Jag har iaf. en förstående man som fixar mycket och lagar det mesta av maten. Glad

Annars mådde jag illa länge. likadant förra gången, och har hittills gått upp ca 2 kg (gick upp totalt 6 kg förra gången). 

• emjh

Jordgubbar ordinerade min BM när jag väntade mitt första barn (hon är född 3/7). Hon var så nöjd med att kunna ordinera det sommartid, lite gulligt tycker jag. :)

• emjh

BM-besök idag, v29+5. 

Blodtryck: 140/80 (lägre än vid inskrivning)
    Blodvärde: 125 (ökat från 113 på två veckor)
    Hjärtljud: drygt 140
    Blodsocker: 4,7
    Magmått: 28,5

Det där med magmåttet har jag lite dålig koll på. Sist låg det mitt på "normalkurvan", men hon sa att jag växer som jag ska iaf. 

Apropå att jag är väldigt svullen om benen (hade märken i benen flera timmar efter att jag lagt upp dem på en stol igår) sa hon att jag ska sänka ner mig i vatten. Bada i badkar, pool, sjö, hav. Vattnet runt kroppen hjälper mot svullnaden i kroppen. Bra ordination eftersom jag älskar att bada. Mindre kul att jag blir av med min BM efter sommaren, har haft samma i 17 år men nu ska hon byta tjänst... :(

• emjh

Hej! 

33+0 här och jag har så ont i händerna! Mest fingrarna, även lite i tårna. 
    Benen och fötterna är löjligt svullna, känner mig som en elefant. 

De senaste dagarna har jag inte mått så toppen, förutom händer/fötter har jag haft ont i/runt magen och har svullna lymfkörtlar. Har inte hunnit vila så mkt trots semester eftersom jag varit ensam med min treåring. 

Har inte känt så mkt rörelser heller, men iaf lite varje dag. Nu när jag är hemma i min egen soffa igen blev det faktiskt full fart i magen. :) 

Ursäkta gnälligt inlägg. Ska iaf till BM imorgon bitti, ska bli skönt att få kolla allt.

Just ja: hugger till i underlivet ibland så det känns som jag ska gå i två delar. 

• emjh

Jag gick in i v36 idag och har haft två besvärliga veckor där min kollega som är fd sjuksköterska i princip skickade hem mig från jobbet och sa till mig på skarpen att vila så att inte förlossningen skulle dra igång. Efter det har jag fått jobba mkt hemifrån i stället och vilat mkt mer samt försökt undvika lyft (ngt jag inte brytt mig så mkt om tidigare). 

En arbetsvecka kvar nu och sen 4 veckors mammaledighet innan BF. Håll tummarna för att jag kan göra min intensivkurs under tiden (bättre sent än aldrig att fixa körkort). Glad

• emjh
    thefee skrev 2014-08-25 08:00:24 följande:

Jag har helt glömt hur det kändes när magen åkte ner förra gången så nu måste jag fråga er. För några dagar sedan eller ja minst en vecka eller mer aå har det känts som att magen "inte finns" på samma sätt mera som att den försvunnit. Det är inte alls tungt på samma sätt och känns inte son att brösten hänger på den som dom gjorde innan men är det så det känns? Vet inte hur jag ska förklara det riktigt. Är hela tiden rädd att det ska vara nått fel eftersom magen inte känns av på samma sätt som tidigare.

Låter som det känts för mig sedan igår, och så minns jag det från förra gången. Plötsligt blir magen jättelåg. Det är väl bebisen som lagt sig tillrätta. :)
  • emjh

30 dagar kvar idag och besök hos BM imorse. 

Anledningen till mina besvär (haft stenhård mage så gott som dygnet runt i snart två veckor) sa hon var att jag har lättretlig livmoder. Håller det i sig alt. blir värre efter jag slutat jobba (sista dagen idag) ska jag ringa förlossningen.

Alla värden var bra, men hon höll på länge länge och lyssnade efter hjärtat, puffade på magen och sa att "nu får du allt vakna". Till slut sa hon att hon var nöjd, men när jag satt mig igen kom hon tillbaka med apparaten och ville lyssna en gång till. Hm... Hon frågade också om jag känt rörelser idag. (Svar ja). 

Nu längtar jag efter att packa ihop jobbdatorn. En dag kvar. 

• emjh
    Sofie lin skrev 2014-09-07 12:03:20 följande:

Min lilla prinsessa kom den 28 Augusti, vecka 37+3

Grattis! Vilken sötnos!! 
  • emjh
    Sofie lin skrev 2014-09-19 10:38:14 följande:

har era bebisar kikat ut ännu? :)

Nix men jag tror det är på gång snart. BF 27/9. Har trott innan veckan är slut och är fortf. inne på det men... kanske några dagar till. 
  • emjh

Trodde jag skulle få igår men nix. 39+1 idag och andra dagen med blodblandad slempropp. Nu börjar jag få kraftigare/ondare värkar så kanske idag. :)

• emjh

I fredags kom äntligen vår lilla kille. 3,6 kg och 51 lång. Alldeles prima mår han, sover hela dagarna och har i stället hållit mig vaken två nätter i rad. :) 

Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014