Inlägg från: Solrosens |Visa alla inlägg
  • Solrosens

Jag är en svensk tjej som ska konvertera till islam, fråga vad ni vill.

Vad tycker dina föräldrar om att du ska konvertera och lämna allt de stod för?

• Solrosens
    niicky skrev 2014-01-17 18:55:27 följande:
    Min mamma är väldigt religiöst kristen, går till kyrkan och kollar på en kristen kanal m.m. så hon gillar inte att jag ska bli muslim, men hon respekterar mitt val och förstår att jag måste få välja det som jag tror på. Hon har endel fördomar om islam och jag förklarar då för henne vad som är sant och inte. Min pappa är inte religiös alls och tycker att alla religioner är onödiga. Han tycker det är för mycket regler och att det hade räckt med att följa de tio budorden i Bibeln. Han tycker det är löjligt att jag inte äter gris, men respekterar det och lagar mat utan gris om jag äter hos honom eller som på julen när jag tog med mig mycket egen mat för att undvika att äta av det som är gris på julbordet. Han respekterar dock att jag ska bli muslim och tycker att det är upp till mig själv att välja.

Tror du att du är hjärntvättad? Kanske av alla runtomkring dig samt din fästman? Och vill inte han konvertera till kristendomen istället?
  • Solrosens

Hade din sambo varit med dig fortsättningsvis (livet ut) som kristen och troende?

• Solrosens
    niicky skrev 2014-01-17 21:28:34 följande:
    Varför skulle jag vara hjärntvättad? Det är ju jag som får stå upp för att jag tror på islam. Mina muslimska vänner har aldrig försökt få mig att bli muslim. Visst jag har fått kunskaper ifrån dem tidigare, men det har ju varit rent allmänt då jag varit nyfiken varför de får specialmat i skolan och inte äter griskött etc. Min sambo har svarat på mina frågor när jag har undrat, men har aldrig försökt trycka på mig islam. Tvärtom har han uppmuntrat mig till att vara kristen. Jag har dock aldrig trott på treenigheten eller att Jesus är Guds son så har inte känt mig kristen direkt heller. Och som sagt jag konverterar inte för någon annans skull än min egen. Jag tror på att islam är den rätta religionen och därför vill jag konvertera. Vad har min sambos tro med detta att göra? Han följer den tro han tror på och jag följer det jag tror på.

Håller med Queen70!
  • Solrosens
    lillenora skrev 2014-01-19 15:49:20 följande:
    Kära vän, det finns inte något i detta svar som talar om ifall du tror att de tidiga muslimerna tog sig fram på kameler, det är den frågeställningen du svarar på. Inte heller svarar du på vad för typ av vapen om inte sablar, pil o båge dem hade eller om du tror dem var fanatiska??? Däremot börjar du blanda in Kristendomen och jämför med islam och du har helt fel där. Det finns inga Kristna terrorister. Jesus var ingen terrorist, han krigade aldrig, han våldtog inga kvinnor. Det gjorde däremot muhammad som var ute på våldsräder, krigade, halshögg Judar, våldtog kvinnor, erövrade kvinnliga sexslavar, torterade, amputerade folk och stenade kvinnor. Jesus gjorde inget av detta och det är Jesu exempel en Kristen följer.

Precis Jesus var ingen terrorist utan en fredlig och god man! Det finns inga kristna terrorister!
Svar på tråden Jag är en svensk tjej som ska konvertera till islam, fråga vad ni vill.