Inlägg från: puss |Visa alla inlägg
  • puss

Jag är en svensk tjej som ska konvertera till islam, fråga vad ni vill.

varör? hur länge och på vilken nivå har du studerat islam?

*puss puss puss puss*
  • puss
    niicky skrev 2014-01-17 17:51:58 följande:
    Jag vill bli muslim därför att det känns som den rätta religionen för mig. Jag har aldrig trott på treenigheten och att Jesus är Guds son som kristendomen lär ut. Inom islam behöver man inte byta efternamn när man gifter sig, utan det är viktigt att man får behålla sin egen identitet och ursprung. Så det är helt upp till mig om jag vill byta efternamn eller inte. Jag tycker dock att det är fint när makar och hela familjen har samma efternamn, så jag kan tänka mig att byta. Det får jag fundera på när jag ska gifta mig.

Ja, jag kommer att bära hijab/slöja.

låter som en detalj, när man ser till hela "efter döden perspektivet" och skapelseberättelsen.
    dessutom behöver man inte det (byta namn) tex vid borgerlig vigsel heller.
    *puss puss puss puss*
  • puss
    niicky skrev 2014-01-17 17:57:19 följande:

Jag har svarat på varför i mitt föregående svar.

Jag har läst på om islam i 14 månader och jag har läst igenom hela Koranen och utrett allt som står där. Jag har läst igenom väldigt många sidor som handlar om islam samt min sambo har lärt mig mycket. Jag har läst på om både sunni- och shiaislam och det är shiamuslim som jag kommer att bli. 90 % av världens muslimer är sunni, så det har inte varit lika lätt att hitta hemsidor om shiaislam. Jag har även reflekterat mycket själv och samlat bevis för alla myter som finns om islam.

visst, det är bra. du måste också vara bekväm med traditioner och hur det praktiseras.
    *puss puss puss puss*
  • puss
    Halvtre skrev 2014-08-22 19:09:02 följande:
    Eller pedofiler.

typiskt män.
    cuz i´m a wild wild bitch.
  • puss
    Halvtre skrev 2014-08-22 19:23:06 följande:
    Lägg dina könssjukdomar på salladen så blir det bra.

varför gör folk så här? kommer med oerhört märkliga påståenden och underligheter mitt i en diskussion som skulle kunna bli så intressant?
  • puss
    Halvtre skrev 2014-08-22 19:27:46 följande:
    Kanske för att det finns andra som hoppar in med betydelselösa kommentarer för att ha något att skriva om.

jag skulle tro att det är rätt många som inte begriper vad din kommentar har för relevans i sammanhanget. vänligen förtydliga eller återgå till ämnet.
Svar på tråden Jag är en svensk tjej som ska konvertera till islam, fråga vad ni vill.