• milania

känna bebis varje dag?

Hej!

Är i vecka 30 (29+4) och när jag var hos BM vecka 26 sa hon att man ska känna bebis varje dag, att man ska känna att den sparkar iallafall några gånger per dag. För det mesta sparkar den väldigt mycket, ibland så jag blir illamående. Men nu har den knappt rört sig nåt på två dagar. Kännt att den hickat två gånger men inte så mycket mer än det. Har haft lugna perioder förut men det var innan vecka 26. Då var den nån gång stilla i tre dagar. Men nu blir jag lite orolig då alla säger att den ska sparka varje dag. 

Kan den ha lugna perioder nu med eller kan det va nåt fel?

• Svar på tråden känna bebis varje dag?
  • Fjällan

Visst kan den ha lugna perioder, men jag tycker du ska ringa in till förlossningen

• Februari2013

Har du försökt att buffa/trycka till på magen? Göra något hastigt, högt ljud som kan få fart på bebisen? Om du har provat detta och bebisen fortfarande inte rör sig så ska du åka in till förlossningen på en gång! Hoppas att allt är bra och lycka till!

• amiofo

Testa att dricka något sött

Ring och prata med förlossningen.

Jag var själv inne några gånger just för det och senare fick jag extra koll på mvc, mest för att lugna mig själv. Min bebis låg på ett konstigt sätt plus moderkakan fram så kände från v 32 knappt något alls på flera dagar.

Svar på tråden känna bebis varje dag?