• Patriciaa

VARNING! Ät inte P-piller för länge i följd.

Hej

Tänkte bara skriva till er alla en varning för att äta P-piller för länge utan uppehåll.
    Jag började äta P-piller för 6år sen och inte tagit något uppehåll. Jag och min fästman bestämde hos i sommar att jag skulle sluta med P-piller för att försöka bli gravida. Vi har haft sex som vanligt och tänkt att de får bli när det blir men märkte att min mens var konstig. Den var oftast sparsam och varde väldigt länge allt från 8dagar till 14dagar. Någon dag var riktig men var absolut inte normalt. Nu har det gått över ett halvår och jag har varken blivit gravid eller fått igång mensen ordentligt.

Kontaktade läkare och fick reda på att jag har ätit piller alldeles för länge utan uppehåll och att jag rubbat kroppen, fick då gulkroppshormon som jag skall börja äta. För fick reda på att min ägglossning inte kommit igång än.

Tycker det är konstigt att barnmorskorna man varit hos varje år för att få nya piller sa något om detta!

Så får se nu om min ägglossning kommer igång efter denna behandling så att jag kan bli gravid.

• Svar på tråden VARNING! Ät inte P-piller för länge i följd.
  • Patriciaa

Hej på er alla!

Jag vet att det verkligen är olika när det gäller hur lätt det är att bli gravid efter en lång tid med piller. Har en kompis som aldrig hann få mens innan hon blev gravid. Tyckte mest att det var lustigt att läkaren sa på det sättet att man inte ska äta utan uppehåll så länge. Jag hade riklig mens och väldiga smärtor vid mens innan jag började med pillren.

Har inte börjat äta gulkroppshormon än för jag skall äta det den 16dagen alltså mensdag är dag ett. Och sedan äta de i tio dagar. Och fortsätta så i tre månader. Och jag inte fått min mens än, det är konstigt för den brukar börja ca 16-18. Så får se om den kommer snart. 

Läkaren gjorde inte mer än att kolla när jag haft mens de senaste halvåret och hur den varit ( för jag hade antecknat det. )   Och sedan en vanlig gyn.

Svar på tråden VARNING! Ät inte P-piller för länge i följd.