Singeltjej som vill ha barn. Snälla hjälp!!
Hej!
Jag är redo att bilda familj och längtar efter barn men jag är singel och tycks inte ha så stor tur i kärlek.
Jag är 34 år och känner att klockan tickar, ser alla i min ålder som har barn och ibland upp till 4 barn medans jag står där ensam utan barn eller man.
Jag har funderat på insemination men vill så gärna ha en närvarande pappa till barnet. Men om nu jag inte finner en man som jag kan bilda familj med så är insemination och vara ensamstående mamma inget jag är rädd för.
Men hur gör man? Var vänder man sig i Sverige som singel? Har hört om Danmark men vet inte heller där var man vänder sig eller hur det går till. Vill gärna ha en öppen donation då, hur går det till med kostnader för Sverige resp Danmark? Vad händer innan en insemination, är det intervjuer eller annat som jag måste genomföra innan en insemination? Blir man gravid vid första inseminationen eller måste man inseminera sig flera gånger? Och kan man reservera spermier från samma donator för syskon till första barnet?
Den biologiska klockan tickar på, är jag för gammal nu? (Född 79 i juli.)
Jag är frisk i övrigt, har precis gjort cellprov och allt var normalt. Mensen kommer regelbundet förutom då jag är stressad då kan den hoppa nån dag framåt, är det normalt?
Tacksam för om ni kan svara mig snart.
Mvh/
Orolig singel.