Inlägg från: babykills |Visa alla inlägg
  • babykills

Bildtråd på fina magar BF Augusti -14 :)

Hej! Vilken superfin mage, och bra att du startade en så rolig tråd :)

Min mage syns inte ännu, också gått in i v.10 med andra barnet.
    Men, har lite extra hull så den kanske täcks :) hehe

• babykills

Men vad fina ni är med era magar! Längtar tills min börjar synas. Ser fortfarande bara min egen lite mjukare mage :P

• babykills

Det syns inte mycket än här, mest svullen och bullig. :)
    Går in i v.16 på torsdag! Idag har jag varit hos BM och fått lyssna på hjärtljuden, ibland tillåter dom ju inte det innan första ultraljudet eftersom det kan vara svårt att hitta av och att man blir orolig i onödan om man inte hör något, men vi hörde på en gång starka hjärtslag som slog mellan 150-160 slag/min :) väldigt kul!

• babykills

Jag ska få mitt andra i augusti och på mig syns det inte ännu. Bara för mig själv (lite svullen på kvällen) när man är näck :P så det är nog väldigt olika det där!

• babykills

Superfin mage :) min är som förr.. Händer ingenting.. Börjar snart bli orolig för att den inte växer!
    Men kanske är helt fel i tid, får väl se på ultraljudet nästa vecka helt enkelt :)

Är i v.18 med andra barnet.
    Finns det någon annan som inte växer? Minns min första som att den syntes vid det här laget men var så dålig på att fota då så finns inget att jämföra med.

• babykills

Har äntligen varit på ultraljudet! Dock kunde man inte få en bra bild över huvudet/nacken så måste tillbaka nästa vecka för att se så allt är okej även där!
    Blev framflyttad en dag, så går in i v.20 imorgon :)
    Fick även veta att jag har moderkakan i framvägg, troligen därför jag inte känt sparkarna lika hårt den här gången :)
  • babykills
    Pälsy Bop skrev 2014-03-18 11:36:55 följande:
    Hej hej!
    Det här var  lite roligt att se, vilka olika storlekar det är på alla magar :)
    Jag väntar mitt andra barn, en flicka, har en pojke som blir 3 i Juli och den här är beräknad 5 augusti :)

Här är min mage i V 19+3, magen är mycket större den här gången.
    Har dock foglossning och är sjukskriven så mina dagar är ganska långsamma :P
    Vad jobbigt med så svår foglossning såhär tidigt :/ du har en väldigt fin mage iaf!
    Förhoppningsvis släpper det onda efter förlossningen, eller så kanske man kan hoppas att sommarvärme hjälper till :)
  • babykills
    Pälsy Bop skrev 2014-03-18 19:35:17 följande:
    Va roligt att du ska få se bebisen igen! :) är det ditt första barn?

Det är mitt andra :) storebror fyller tre ganska precis när den här bebisen är beräknad! Men ja det känns kul att få se igen ;)
  • babykills

Haha, vad fint målat på magen! :)

Går snart in i v.22 och har äntligen börjat känna sparkarna (mer som buffar än) tydligare och oftare.
    Så, ni som är oroade - var inte det! Det här är mitt andra barn, jag har märkt av "fladdret" tidigare, mest bara för att jag kände igen känslan sen sist. Annars hade jag misstagit det för gaser eller annat ;) Men det är först nu i v.21 som det känns tydligare, jag har också moderkakan i framvägg.

Vissa bebisar är lugnare än andra också. Eller kanske har en dygnsrytm där den buffar runt när ni ligger och sover. :)

• babykills
    londonivf skrev 2014-04-10 09:49:33 följande:
    Jag tänkte att det kanske är dags för mig att dela min allra första bild här... Det känns lite jobbigt då jag (som så många andra) alltid haft ett lite problematiskt förhållande till min kropp. Men jag ÄR ju faktiskt jätteglad över min bäbismage :)

Bilderna är två dagar gamla.

Du har en superfin mage och behöver aldrig känna något negativt över den.
    Vet att det kan kännas svårt ibland när man blir större och det är svårt att klä sig fint (så känner jag just nu, inget passar!) eller känna sig snygg, men det är bara i sitt eget huvud. :)

• babykills

V.25+0 idag :)

Bilden är tagen i måndags!
    Hur ser det ut för er andra med era magar? Jag har bristningar sen min förra graviditet, men inga har börjat ploppa upp ännu med den här. Minns inte när dom dök upp med förra heller.
    Någon som har erfarenhet? Jag hoppas på att det inte ska bli så mycket mer men man vet ju aldrig, går ju inte att styra över.
  • babykills

Jag är öppen 2cm, mogen tapp, slemproppen borta osv men ingen bebis än så länge :( är i vecka 38+2.

Under förra graviditeten gick jag öppen 3 cm i tre veckor innan något hände! Gick över 10 dagar då.

Hur är det för er andra? :)

Svar på tråden Bildtråd på fina magar BF Augusti -14 :)