BF maj 2014, borås.
Får jag va med här? Fast är inte beräknad förrän juni.
Får jag va med här? Fast är inte beräknad förrän juni.
Jag har bf 17 juni. Har två pojkar sedan innan födda maj 09 och juni 11 :)
Mådde konstant illa från v 5 till ca 14 men sen har jag mått bra. Senaste veckan har jag börjat få grymt mycket sammandragningar så nu sägs det att jag ska vila så mycket som möjligt men grabbarna går inte på dagis så det går sådär ;)
Tack :)
Jag har sluppit äta järntabletter mina tidigare graviditeter och hoppas slippa det denna gången också, min mage tycker inte alls om dom. Men jag hade över 145 på inskrivningen så kanske
Är väl alltid trevligt att få se den lille en extra gång
Vet ni om ni väntar tjej eller kille?
Jag har sluppit äta järntabletter mina tidigare graviditeter och hoppas slippa det denna gången också, min mage tycker inte alls om dom. Men jag hade över 145 på inskrivningen så kanske
Är väl alltid trevligt att få se den lille en extra gång
Vet ni om ni väntar tjej eller kille?
Nej efter mycket velande fram och tillbaka så bestämde vi oss för att fråga vad hon såg, men bebis hade navelsträngen mellan benen snopet! Men kanske lika bra det, annars hade jag nog bara shoppat massa onödigt
Hoppas du får en tid, jag har ingen erfarenhet av det. Båda mina förlossningar har varit ca 12-13 timmar men utan några större problem så det har varit helt ok.
Hoppas att denna gång blir lite snabbare i varjefall
Hoppas att du får den hjälp du behöver, jobbigt att behöva vara orolig
Jag sprack och syddes med båda mina men det var inte så många stygn per gång. Hade ont några dagar men inte så jag inte kunde sitta uppe. Har i och för sig väldigt hög smärttröskel, är van vid konstant värk mm, och det gör säkert sitt till när det gällde smärtan vid förlossningen
Hoppas dom tar din oro på allvar denna gången AnnC, och gör inte din barnmorska det så fortsätter tjata och ligg på om hjälp, det har du rätt till.
Skönt att du fått tid AnnC jag kommer inte vaccinera mig. Har vaccinerat mig en gång och det var enda gången jag blivit sjuk
pratade med en läkare för ett tag sen och enligt honom var det ingen fara för bebis om jag får det, svårt att veta det där. Man undrar ju hur hälsosamt det är att få i sig vaccin som gravid också, förra vändan med svininfluensan sa dom ju att det var säkert att vaccinera sig men många blev sjuka av det. JätteSvårt att veta vad som är bäst.
Man gör det som känns bäst för en jag är skeptisk eftersom det är enda gången jag blivit riktigt sjuk, men kanske är det något i vaccinet jag inte tål?
Det går säkert jättebra, lycka till