Inlägg från: mammasmirakel |Visa alla inlägg
  • mammasmirakel

BF maj 2014, borås.

Hej!
    Har bf 2 April med andra barnet. Har en dotter som är strax över två år idag :)
    Bor i villa nära almenäs.
    Vore skoj att följas åt!
    Hur mår du hittills? Själv har jag mått förvånansvärt bra faktiskt.

• mammasmirakel

Det är rätt dött här också ;)
    Jag svarade ju iofs trots att jag har bf i april, men tänkte att det kanske inte gjorde något.
    Hur gammalt är ditt barn när syskonet kommer?

• mammasmirakel

Vår dotter kom 16 dagar före bf så har svaga förhoppningar om att åtminstone slippa gå över tiden denna gång ;)
    Hon kommer att vara ca 2 år och 4 månader när hon blir storasyster :)
    Ingen aning om vad det blir för kön denna gången. Får bli en överraskning.
    Vet ni vilket kön det blir?
    Har du mått bra hittills?

• mammasmirakel

Ja det blir nog lätt så fast det kan bli precis tvärtom ;)

Ja visst är det spännande att inte veta förrän det är dags. Är sambon som verkligen inte vill veta här också.
    Jag känner igen det dåliga samvetet men det finns ju inga möjligheter att tänka på magen hela tiden när man har en tvååring att ta hand om samtidigt :)

Jag ska inte klaga egentligen. Mådde lite illa första veckorna men inte alls farligt.
    Har haft en del sammandragningar och kan inte gå jättelånga sträckor.
    Simma går dock bra :)
    Åkt på en släng av foglossning nu med men är väl sånt man får räkna med andra graviditeten antar jag.
    Har semester hela februari och föräldraledigt i mars, väldigt skönt att vara hemma nu.

Är nog inte dumt att fylla på med järn, jag tar varannan dag.
    Jag har Ulrika som bm, dudå?

• mammasmirakel

Jag fick onda sammandragningar i vecka 25. Bestämde mig då för att gå hem så tidigt som möjligt. Som tur var hade jag semester sparad så det räckte hela feb. Tråkigt att behöva ta föräldrapenning en månad innan men det får det vara värt denna gången.
    Fick stoppa förlossningen i vecka 32 med dottern så vill helst undvika en repris.
    Jag jobbar med kundservice och sitter i ett kontorslandskap. Inget fysiskt krävande med andra ord.
    Bor ni i Borås eller utanför?
    Jättemysigt att få lyssna på hjärtat, dock väldigt glest med kontroller denna gången. Jag var där igår och nästa koll är inte förrän 6/3.
    Lite märkligt med tanke på att dottern kom tidigt samt att denna bebisen inte vänt sig ännu. Har den inte gjort det nästa gång blir det vändningsförsök. Det hoppas jag vi slipper :)

• mammasmirakel

Jag har ju förresten dottern hemma nu i februari då jag har semester.
    Inte sagt på platsen ännu men är lite tveksam.
    Går allt smidigt har jag henne mer än gärna hemma. Blir det tufft kanske dom där 15 timmarna är bra.
    Hur har ni tänkt?

• mammasmirakel

Hej!

Jo egentligen skulle väl det vara bättre. Tror det måste gå så långt som att förlossningen stoppas innan jag blir sjukskriven och vill inte låta det gå så långt om det går undvika.

Min lilla tjej sitter gärna och pysslar långa stunder så det går bra.
    Även om hon rusar runt så rusar jag inte direkt efter ;)
    Kan sova middag med henne om jag haft en riktigt kass natt.

Lärde känna några här också vid förra graviditeten. Träffar en av dem regelbundet :)

Långt mellan besöken ja, men antar att det inte behövs oftare så länge man mår bra.
    Känns verkligen att man är på sluttampen nu, känner mig både tröttare och ganska stor. Är ju dock nästan åtta veckor kvar.

Haft en bra helg hittills? Vi var på Leos lekland för första gången idag :) en riktig hit!

• mammasmirakel

Hon har alltid varit lugn :) Dom är så olika alla barn.

Spelar ingen roll alls när folk har bf tycker jag. Huvudsaken är väl att folk hittar varandra här :)

TS har lyst med som frånvaro sedan trådstarten, men kommer kanske tillbaka.

Leos var skoj, blir definitivt fler besök där.
    Annars var helgen lugn, hade en kompis med barn samt dotterns farfar på besök igår.
    Skönt med lugna helger :)
    Har blivit så galet trött så det är inte klokt. Kanske för att jag numera sover som en kratta.

Skoj med MVC-besök idag! Du får berätta om hur det gick sen.

Välkommen isacalbin förresten! :)

• mammasmirakel

Hej!
    Ingen erfarenhet av aurorasamtal.
    Kan du inte ta upp detta med din barnmorska på MVC? Eller hänvisar dom dig till spec. mödravården?
    Själv låg jag i över en vecka med pinvärkar på nätterna.
    När jag kände att krafterna började ta slut fick jag åka in och där konstaterades att jag var helt utplånad och 3 cm öppen.
    De tog hål på hinnorna och 8 tom senare

• mammasmirakel

timmar senare föddes hon ska det stå!
    Klipptes rejält och det är den biten jag känner lite skräck för denna gången.
    Tog flera månader innan det läkte. Är rädd för att spricka på riktigt denna gång.
    För egen del tänker jag skriva med det i förlossningsbrevet och sen hoppas jag på det bästa.

Tycker din barnmorska borde hjälpa dig vidare med detta faktiskt.

• mammasmirakel

Jag tog influensavaccinet, precis som 2011 när jag väntade dottern. Om man ser till riskerna att inte ta det så var valet enkelt för mig.
    Men förstår varför du är skeptisk.
    Hoppas du får en tid vid nästa besök!

• mammasmirakel

Det tror jag var ett bra beslut!
    Jag kommer nog vara skeptisk till att ge Joline ett helt nytt vaccin om det skulle bli aktuellt. Men är det väl beprövat så känner jag större rädsla över att låta bli att ge henne det.
    Lycka till imorgon och hoppas beslutet kommer kännas rätt :)

• mammasmirakel

Man kan få influensaliknande symtom men inte på långa vägar så allvarliga som om man blev smittad på riktigt.
    Jag kände inte ett dugg.

Svar på tråden BF maj 2014, borås.