HJÄLP, min bil brann upp och nu ingen ersättning?!
Hel sjukt. Men står din mamma på bilen å har den försäkrad i sitt namn kan dem ej neka. Sen vem som står på lånet har dem ej med å göra. Trygghansa eller?
Hel sjukt. Men står din mamma på bilen å har den försäkrad i sitt namn kan dem ej neka. Sen vem som står på lånet har dem ej med å göra. Trygghansa eller?
Börjar oxå förstå varför dom är misstänksamma o ersättning kommer nog inte betalas ut
Är det fler än jag som är nyfikna på hur bilen "brann upp"?
Försäkringen gäller om den som tecknat sistnämnda är den som har det ekonomiska intresset i bilen. Det framgår i villkoret i de flesta (jag betvivlar att någon försäkring i Sverige utesluter detta) försäkringar.
Du har ingen försäkring på den här bilen, alltså kan ingen ersättning utgå till dig. Din mamma har inget ekonomiskt intresse i din bil, alltså kan inte hon heller får ersättning för den.
Om du hade stått på försäkringen och betalat den premie du skulle betala hade det inte funnits något problem.
då är det kanske jag som har fel.
ber om ursäkt (igen), har inte läst hela tråden och verkar ha missat en del.
i så fall var det ju sjukt otaktiskt av ts att berätta det. och svårt att bevisa dessutom. om ts mamma ska få ersättning är det ju upp till henne att visa att det är hon som brukar och har det ekonomiska intresset i bilen.
ts kan aldrig få ersättning eftersom hon inte har någon försäkring.
Men bilens ägare får ju låna ut bilen till någon om dom vill det är ju inget konstigt med det.
Konstiga är varför den brann upp?