Inlägg från: kramgooo93 |Visa alla inlägg
  • kramgooo93

inflyttningsfest tips och råd

Hej!
    Jag är nyinflyttad och har nu bestämt datum för festen. Alla vänner bor i samma stad eller lite utanför. Har funderat över planen för dagen, som ser ut såhär;
    Gästerna är välkomna kl 17. Rött eller vitt vin, öl eller annan dricka bjuds som ett välkomnande. Tänkte bjuda på flygande Jakob en timme senare. Har varit fundersam kring maten, hade tänkt bjuda på kycklingsallad först där jag lägger upp fetaost, oliver, sallad, körsbärstomater i olika skålar så man själv får plocka det man vill ha, eftersom jag har en vän som är vegetarian så underlättar det. Men eftersom jag ska bjuda på en kall dessert så känns kycklingsallad som magert och dumt eftersom den också är kall. Därför har jag beslutat mig för flygande Jakob, dels för att den är lättlagad, går snabbt att göra och för att den är varm. gästerna har blivit meddelade att ta med egen dricka och tänkte höja stämningen genom musik, kanske något festspel och bara av att umgås.

Så nu till frågan, vad tycker ni? Något jag bör tänka på? Något jag bör tänka annorlunda? Har ni några tips? Är direkt ingen festprisse

• Svar på tråden inflyttningsfest tips och råd
  • kramgooo93
    GlenndenStore skrev 2014-01-14 11:36:54 följande:
    Tycker du borde bjuda på Prosecco som aperitif istället. Billigt och gott, men skippa rapparen Petters Prosecco. Den är sämst av alla på systemet.

Tack för tipset. Ska kolla upp det vill helst inte ha torr dryck att bjuda på då jag själv inte gillar det särskilt mycket. Har ni andra förslag på dryck att bjuda på som välkomstdryck?
Svar på tråden inflyttningsfest tips och råd