Inlägg från: Lucius Vorenus |Visa alla inlägg
  • Lucius Vorenus

Förbannade klasskassa och skolresa !!

isolande skrev 2014-01-15 07:39:05 följande:
    Det är precis sånt här resonemang som jag inte klarar av: "alla kan göra något" bara baka lite, fixa lite. Om man inte vill då? Om man inte gillar sina skolkamrater? Om man inte kan baka? Om man hellre vill ägna tiden åt syskonen än baka till 20 andra ungar? Jag vill inte stå på en kall parkeringsplats och kränga skit när jag hellre tar barnen till mormor och busar med kusinerna!

Fy, jag längtar inte tills barnen börjar skolan....
    För några år sedan bestämde föräldrarådet på dotterns förskola att alla barn och föräldrar skulle engageras under en helg för att samla in pengar till en förskolefest. Efter några veckor kom det hem lappar med arbetsuppgifter fördelade bland föräldrarna, jag och maken var satta på café-tjänstgöring på lördag eftermiddag. 

Jag ringde till en av representanterna för att berätta att vi inte kunde vara med, men fick till svar att det var obligatoriskt. Jaha, svarade jag, men då kommer caféet att vara stängt därför vi kommer inte dit på lördagen, vi har nämligen en son att begrava den dagen. Sedan slängde jag på luren.

Nu skyr jag alla sådana dumheter, jag tar aldrig initiativ till sådant i klasser som jag leder och jag kommer aldrig stödja det för mina egna barns klasser.
Svar på tråden Förbannade klasskassa och skolresa !!